۰ نفر

روزنامه ایتالیایی: آرزوی ضدایرانی آمریکا شکست خورده است

۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۶
کد خبر: 287086
روزنامه ایتالیایی: آرزوی ضدایرانی آمریکا شکست خورده است

روزنامه اینترنتی «آنتی پولیتیکا' با تاکید بر اینکه تمامی دولت های آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 همواره در صدد سرنگونی نظام این کشور بوده و هستند، نوشت: آرزوی واشنگتن برای از بین بردن حکومت جمهوری اسلامی همواره با شکست مواجه شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این روزنامه آنلاین ایتالیایی امروز (یکشنبه) افزود: مقامات دولت کنونی آمریکا به ریاست دونالد ترامپ از جمله جان بولتون مشاورامنیت ملی که قبل از ورود به کاخ سفید از فرضیه تغییر حکومت ایران حمایت می کرد، اکنون با هدف بی ثبات کردن این کشور درحال اعمال نهایت فشار بر این کشور هستند. 
در ادامه گزارش آمده است: دو عامل اصلی نشانه دوام نظام کنونی ایران است، قبل از هرچیز دولت در 40 سال اخیر ثابت کرده می تواند با وجود فشار تحریم های سخت در قدرت باقی بماند و با وجود اینکه تحریم های ثانویه آمریکا به صادرات نفتی، تجارت بین المللی و مبادلات مالی تهران ضربه می زند، بعید است بتواند مانند تحریم های پیش از برجام موثر باشد، زیرا جامعه بین المللی دیگر علیه جمهوری اسلامی متحد نیست، بنابراین بعید می نماید این دور از تحریم های ضدایرانی بدتر از قبل باشد. 
آنتی پولیتیکا در پایان نوشته است: جمهوری اسلامی ایران حتی در سخت ترین دوره تحریم ها و تا پیش از امضای برجام هم از غنی سازی اورانیوم دست برنداشت. تفسیر دولت ترامپ از اعتراضات ماه های گذشته در ایران علیه اوضاع اقتصادی نیز اشتباه بود، زیرا به یک اپوزیسیون سازماندهی شده با توان تغییر نظام کنونی ارتباطی ندارد.