۰ نفر

جنگ تجاری به تولید کنندگان پرچم آمریکا در چین رسید

۲۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۰۴
کد خبر: 286598
 جنگ تجاری به تولید کنندگان پرچم آمریکا در چین رسید

با بالا گرفتن جنگ تجاری چین و آمریکا، شماری از کارخانه های تولید کننده پرچم آمریکا در شرق چین می گویند برخی از محموله های آنها در بنادر آمریکا مانده است و هنوز اجازه تخلیه به آنها داده نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  این پرچم ها را شرکت های چینی برای انتخابات میان دوره ای آمریکا تولید و به آن کشور صادر کرده است اما حالا آمریکا باید درباره این تولیدات تصمیم گیری کند و مشخص نیست که به این محموله ها اجازه ورود داده شود این موضوع می تواند برای تولید کنندگان چینی چالش بزرگی باشد.

پرچم ها در کارخانه هایی در شهر 'یی وو' در شرق چین تولید شده اند و اگر آمریکا نخواهد آنها را وارد کند آن زمان باید مقصد دیگری برای آنها پیدا شود و این برای هر دو طرف یک مشکل تجاری بزرگ خواهد بود.

همزمان این روزنامه اعلام کرد شماری از تولید کنندگان چینی با سرعت بیشتری در حال ارسال محموله های خود به آمریکا هستند تا از تعرفه های فزاینده مصون بمانند.

آمریکا تهدید کرده است با شروع جنگ تجاری با چین، بر روی دستکم 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی این کشور تعرفه ای در حدود 10 درصد اعمال خواهد کرد.

شرکت منسوجات چیوانگ در شهر 'یی وو' در شرق چین اعلام کرده است که دستفروش های آمریکایی بدون پرچم های تولیدی در چین، حیات تجاری نخواهند داشت.

تولید کنندگان چینی می گویند که آمریکا هرگز نمی تواند تولید کننده هایی بهتر از چین پیدا کند که با کمترین قیمت و با بهترین کیفیت، چنین پرچم هایی را برای آن کشور تولید کند اما احتمال می رود که واشنگتن کماکان به دنبال تولید کننده هایی از کشورهای در حال رشد باشد.

بر روی پرچم هایی که چینی ها در حمایت از ترامپ تولید و صادر کرده اند عباراتی چون 'ترامپ 2020' و از 'آمریکای کبیر حراست کنید' درج شده است.