۰ نفر

پادشاه اسپانیا متهم به پولشویی شد

۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۴۲
کد خبر: 285956
پادشاه اسپانیا متهم به پولشویی شد

خوان کارلوس اول متهم شده است با خرید چندین املاک خارج از کشور از پرداخت مالیات فرار کرده است.

به گزارش تلگراف، در سال ۲۰۱۵ شاهزاده کورینا ادعا کرده بود که وکلای شاه بدون اجازه وی اقدام به خرید املاک خارج از کشور به نام وی کرده اند و از این شکایت کرده بود که وارد یک پرونده پولشویی شده است.این شاهزاده ۵۳ ساله در صحبت های جدید خود هم چنین ادعا کرده است که خوان کارلوس حساب های بانکی در سوئیس به نام پسرعموی خود داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ثروت خوان کارولس اول که پادشاه اسپانیا بوده است معادل ۲ میلیارد یورو تخمین زده می شود. گفته می شود وی و شاهزاده کورینا که اصالتی موناکویی دارد در سفر به بوتسوانا برای شکار فیل در سال ۲۰۱۲ با یکدیگر آشنا شده‌اند. کتارلوس در سال ۲۰۱۴ به نفع پسرش از سلطنت کناره گیری کرد. دختر او شاهزاده کریستینا نیز پیشتر در یک پرونده متهم به فساد مالی شده بودند که دخترش تبرئه شد اما داماد وی به زندان محکوم شد و در حال حاضر نیز در حال سپری کردن دوران محکومیت خود است.

شاهزاده کورینا گفته است که این املاک نه به دلیل علاقه پادشاه به وی بلکه به خاطر تابعیت موناکویی وی به نامش زده شده است. طبق قوانین موناکو اتباع این کشور نیازی به اعلام املاک خود در خارج از کشور و پرداخت مالیات ندارند. وی هم چنین سرویس اطلاعاتی اسپانیا را متهم کرده است که وارد خانه اش شده و اسناد مربوطه را سرقت کرده است.

کاخ پادشاهی اسپانیا هنوز به این ادعاها پاسخی نداده است.پسرعموی شاه سابق نیز که ادعا شده است حساب های بانکی سوئیس به نام وی بوده است از اظهار نظر خودداری کرد.