۰ نفر

یک روزنامه اسپانیایی خبر داد:

بن سلمان مادرش را زندانی کرد!

۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۴۸
کد خبر: 285401
بن سلمان مادرش را زندانی کرد!

یک روزنامه اسپانیایی نوشت که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از چند سال پیش مادرش را در حبس خانگی قرار داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، روزنامه ال موندو اسپانیا در گزارشی نوشت که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، مادر خود « فهدة بنت فالح» را با دستور مستقیم در حبس خانگی قرار داده است و هیچ کس جز با اجازه محمد بن سلمان نمی‌تواند با وی دیدار کند.

این موضوع بعد از آن اتفاق افتاد که مادر بن سلمان در قدرت پسرش برای تحمل مسئولیت حاکمیت در عربستان ابراز تردید کرد. محمد بن سلمان نگرانی‌هایی در خصوص تاثیرگذاری فهدة بنت فالح بر تصمیمات شاه عربستان داشت که در حال حاضر اوضاع جسمی مناسبی ندارد.

این گزارش در ادامه به تصمیم مقامات عربستان برای رفع ممنوعیت از رانندگی زنان در این کشور اشاره و تاکید کرد که این تصمیم نمی‌تواند بر اوضاع نابسامان زنان در عربستان سرپوش بگذارد.

فهدة بنت فالح همسر سوم ملک سلمان پادشاه کنونی عربستان و مادر 6 نفر از 13 فرزند وی است که در یک کاخ کوچک و به دور از همسرش در حبس خانگی قرار گرفته است. فهدة در حال حاضر تنها همسر رسمی ملک سلمان به شمار می‌رود. چراکه سلطانة بنت ترکی همسر دیگر وی در سال 2011 از دنیا رفته و ملک سلمان سارة بنت فیصل را نیز طلاق داده است.

04

الموندو می‌نویسد که 14 نفر از مسئولان عالی‌رتبه آمریکایی به شبکه آمریکایی nbc تاکید کردند که شاهزاده فهدة در حبس خانگی قرار دارد. آنها اعلام کرده‌اند که وی حدود سه سال است که با محمد بن سلمان دیدار نکرده است.

این روزنامه همچنین به نقل از خالد بن فرحان آل سعود که از شاهزادگان خاندان حاکم عربستان است و به عنوان پناهنده در آلمان زندگی می‌کند، این موضوع را تأیید کرده و می‌گوید این اتفاق زمانی افتاد که شاهزاده زن سعودی تمایل خود را برای تقسیم قدرت میان محمد و سایر برادران اعلام و ابراز داشت که محمد بن سلمان آمادگی لازم برای رهبری کشور را ندارد.

این معارض سعودی ابراز داشت محمد بن سلمان این تصمیم را در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما اتخاذ کرده است. بنابر گزارش‌های جاسوسی آمریکا پادشاه عربستان که اوضاع جسمی مساعدی ندارد، همه روزه از سرنوشت همسرش سوال می‌کند و اطرافیان به او می‌گویند که او در سلامت است و برای مداوا به خارج از عربستان سفر کرده است.

ملک سلمان حتی در سفری که در سپتامبر سال 2015 به آمریکا داشت، در دیدار با باراک اوباما در کاخ سفید به او گفت که همسرش برای مداوا در یکی از بیمارستان‌های نیویورک است. اما اوباما که از سرنوشت همسر ملک سلمان اطلاع داشت، او را از واقعیت ماجرا مطلع نکرد.

خالد همچنین تاکید می‌کند که ملک سلمان دچار آلزایمر شده و از اوضاع نابسامان مزاجی رنج می‌برد.

این روزنامه اسپانیایی همچنین به نحوه انتقال حاکمیت در عربستان اشاره کرده و می نویسد که ولیعهد کنونی از پدرش خواسته است که به جای نوشته بیانیه‌ای برای انتقال قدرت به فرزندش، شخصاً در یک سخنرانی تلویزیونی این موضوع را اعلام کند تا شک و تردیدها را از بین ببرد.

الموندو مسیر پادشاهی محمد بن سلمان را هموار توصیف کرده و می‌نویسد که وی طی 12 ماه گذشته موفق شده حاکمیت خود در کشور را تقویت کند. وی در همین راستا سیاست عربستان در خصوص اسرائیل را تغییر داده و مجموعه‌ای از اصلاحات اقتصادی و اجتماعی را در کشور به راه انداخته است.