۰ نفر

راشاتودی:

بزرگ‌ترین الماس در روسیه به فروش می‌رسد

۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۹
کد خبر: 285311
بزرگ‌ترین الماس در روسیه به فروش می‌رسد

شرکت آلروسای روسیه اعلام کرد که بزرگ‌ترین الماس موجود در این کشور را با وزن ۲۷.۸۵ قیرات به فروش خواهد رساند.

به گزارش راشاتودی، شرکت آلروسای روسیه اعلام کرد بزرگ‌ترین الماس موجود در این کشور با وزن ۲۷.۸۵ قیرات را در یک حراج عمومی به مزایده خواهد گذاشت. این الماس منحصر‌به‌فرد صورتی سال گذشته در روسیه استخراج شد و بنا به گفته سرگئی ایوانوف مدیرعامل شرکت آلروسا پیش از به حراج گذاشتن این الماس آن را تراش خواهند داد و اندازه این الماس منحصر‌به‌فرد به اندازه یک بادام بزرگ است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، ایوانف گفت: انتظار داریم در حراج عمومی این الماس با قیمت هر قیرات ۵۰۰ هزار دلار به فروش برسد. با ارزیابی صورت‌گرفته قیمت این الماس حدود ۱۴ میلیون دلار برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: این الماس در خود روسیه تراش داده خواهد شد. الماس‌های رنگی با وزن بالای ۱۰ قیرات بسیار منحصربه‌فرد بوده و به طور کلی سالی یکبار کشف می‌شوند.

آلروسا پیش‌تر حدود ۶ سال پیش بود که یک الماس ۳.۸۶ قیراتی کشف کرده بود و عملاً طی ۸ سال گذشته این شرکت تنها ۳ الماس صورتی بالای وزن ۲ قیرات کشف کرده است.

شرکت آلروسای روسیه در مجموع ۹۵ درصد کل الماس کشف‌شده در روسیه و ۲۵ درصد کل الماس جهان را کشف و تولید می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۱۴ یک الماس ۴۷.۵ قیراتی را در یک حراجی در نیویورک حدود ۲ میلیون دلار به فروش رساند.