۰ نفر

تلویزیون چین: تجارت ایران با بریکس در حال افزایش است

۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۹
کد خبر: 284735
تلویزیون چین: تجارت ایران با بریکس در حال افزایش است

تلویزیون چین اعلام کرد در بحبوحه فشارهای دولت آمریکا بر اقتصاد ایران، تجارت این کشور با اعضای گروه بریکس که از جمله کشورهای مهم در حال رشد جهان هستند، افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، 'سی.سی.تی.وی' در گزارشی آورد: ارزش کالاهای صادراتی غیرنفتی ایران به کشورهای عضو این گروه که متشکل از اقتصادهای نوظهور است در سال مالی شمسی ایران نسبت به یک سال قبل از آن 7/4 درصد بیشتر شده است.
اعضای این گروه را کشورهای چین، روسیه، آفریقای جنوبی، برزیل و هند تشکیل می دهند و در این مدت ایران 53 میلیون و 780 هزار تن کالا به ارزش 29 میلیارد و 60 میلیون دلار به آنها صادر کرده است.
ایران در سال قبل نزدیک به 45 میلیون تن کالا به این کشورها صادر کرده بود و گزارش تلویزیون چین نشان می دهد که اکنون 28/7 درصد از تجارت خارجی چین با کشورهای عضو بریکس انجام می شود.
بیش از 25 درصد از حجم تجاری ایران با کشورها سهم صادرات ایران بوده و سهم واردات آنها به ایران هم 31 درصد براورد شده است و در رتبه نخست بزرگترین شرکای ایران، کشورهای چین و هند و در رده های بعدی کشورهای روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی قرار دارند.
خبرگزاری شینهوا هم گزارش کرده است که صادرات غیرنفتی ایران بسرعت در حال افزایش است و در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است این نشان می دهد ایران به دنبال کاهش اتکای خود به صادرات نفت خام است.
رسانه های گروهی غرب تلاش زیادی می کنند تا نشان دهند اقتصاد ایران در حال ورود به بحران است اما آمارهای رسمی نشانگر بهبود فزاینده تجارت خارجی و صادراتی ایران است.