۰ نفر

وبگاه آمریکایی:

آمریکا یک مقر جدید پیشرفته نظارت بر جنگ اتمی تاسیس کرده است

۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۵۶
کد خبر: 284576
آمریکا یک مقر جدید پیشرفته نظارت بر جنگ اتمی تاسیس کرده است

ارتش آمریکا مقر جدید نظارت بر جنگ اتمی و مجهز به سامانه‌های بسیار پیشرفته ارتباطی را راه اندازی کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ارتش آمریکا مقر فرماندهی جدید جنگ اتمی را به ارزش 1.3 میلیارد دلار تاسیس کرده است.

به نوشته وبگاه «وایس»، این مقر جدید که «سی .2.اف» نام دارد و در پایگاه هوایی در «نبراسکا» واقع است، مجهز به سامانه‌های جدید برق، تهویه، و زیرساخت‌های پیشرفته ارتباطی برنامه‌ریزان با سیلوهای موشکی ، بمب‌افکن‌ها، زیردریایی‌های مجهز به موشک‌های بالستیک و دیگر نیروهای اتمی مستقر در جهان است.

 این مقر همچنین به سامانه مقاوم برابر جنگ‌های الکترومغناطیسی مجهز است و البته بخش‌های مهم این ساختمان زیرزمین قرار دارد.

به نوشته این وبگاه، مقر فرماندهی راهبردی آمریکا که بر زرادخانه اتمی این کشور نظارت دارد، از سال 2016 سرگرم انتقال پرسنل خود که بنابر گزارش‌ها 3500 نفر تخمین زده می‌شوند، بود. گفته می‌شود که ساخت این بنا هفت سال زمان برده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا چندی قبل در سخنانی گفته بود : «می دانید چرا وجود نیرومند‌ترین زرادخانه اتمی لازم است؟ نه برای استفاده از آن بلکه برای اینکه هیچکس با آمریکا شوخی نکند.»

این کشور چندی قبل نیز نسل جدید بمب‌های اتمی خود را آزمایش کرد.

آنطور که در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است، بخش امنیت اتمی وزارت انرژی با همکاری نیروی هوایی این کشور به تازگی دو آزمایش غیراتمی را بر این بمب‌ و در منطقه « تونوپا » در «نوادا» انجام داده‌اند.

براساس این گزارش، این آزمایش که اولین نمونه در نوع خود است، به هدف افزایش مدت عمر بمب بی-61 برای انطباق  با نسل بعدی هواپیما‌هایی از جمله بمب افکن «بی -2 ای» است.

در بیانیه بخش امنیت اتمی وزارت انرژی آمریکا در این زمینه آمده است: «بمب بی -61،12» جایگزین بمب‌های نسل قبلی موجود در زرادخانه اتمی آمریکا می‌شود و قرار است سری اول تولید کامل این بمب‌ها در سال مالی 2020 انجام شود.»

  بی-61، مهم‌ترین جنگ افزار اتمی در زرادخانه آمریکا بعد از جنگ سرد است. طول این بمب 3.58 متر و وزن آن 320 کیلوگرم است.