۰ نفر

موانع صادرات ایران در شلمچه برداشته می‌شود

۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۹
کد خبر: 284471
موانع صادرات ایران در شلمچه برداشته می‌شود

استاندار بصره عراق گفت:موانع صادرات کالاهای ایرانی در پایانه مرزی شلمچه برطرف می شود.

به گزارش اقتصاد انلاین به نقل از ایرنا، اسعد عبدالامیر عیدانی سه شنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:موانع پیش روی تجار ایرانی برای صادرات کالاهای خود به عراق به‌صورت ویژه در استانداری بصره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود:بدون شک تبادل تجاری بین 2 کشور ایران و عراق و به خصوص استان‌های خوزستان و بصره نقش مهی در گسترش روابط دوجانبه خواهد داشت.

عیدانی گفت:متأسفانه برخی ناهماهنگی‌ها کاهش صادرات کالای ایرانی به استان بصره شده و این امر برای استانداری بصره پذیرفتنی نیست.

استاندار بصره عراق عصر روز چهارشنبه به‌منظور شرکت در نشست مشترک استانداران بصره و خوزستان در محل سازمان منطقه آزاد اروند وارد شهرستان آبادان شد.

بنا به گفته مدیر گمرک شلمچه در 2 ماه گذشته صادرات از مرز شلمچه از لحاظ ارزشی 42 درصد و از لحاظ وزنی 65 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

محسن معماری وضع قوانین ممنوعیت ورود برخی از کالاها به کشور عراق را از دلایل کاهش صادرات مرز شلمچه عنوان کرد و گفت: در 27 اردیبهشت عراق پنج قلم اصلی صادرات شامل هندوانه، گل کلم، فلقل و سیب زمینی را از مرز شلمچه ممنوع کرد درحالی که در روز قبل از ممنوعیت 450 کامیون کالا صادر شد و پس از ایجاد ممنوعیت صادرات کالا به 30 کامیون رسید.