۰ نفر

بحران کمبود آب به انگلیس رسید

۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۳
کد خبر: 284302
بحران کمبود آب به انگلیس رسید

همزمان با تشدید موج گرما در انگلیس، این کشور با بحران کمبود آب مواجه شده و آب خانه ها و مدارس بسیاری قطع شده است.

به گزارش پایگاه خبری اکسپرس، همزمان با تشدید موج گرما در انگلیس، این کشور با بحران کمبود آب مواجه شده و به دلیل قطع آب خانه ها و مدارس، در میان هزاران نفر از مردم مناطق مختلف بطری های آب معدنی توزیع شده ست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، افزایش شدید مصرف آب در خانه ها و مدارس سراسر انگلیس در فصل تابستان موجب کمبود آب شده است. هم اکنون 6 منطقه انگلیس از جمله مناطق کنت و سونینگ در برکشایر با کمبود آب مواجه اند. مقامات ایرلند شمالی برای مقابله با کمبود آب، استفاده از شلنگ های آب برای آبیاری و شستشو را ممنوع اعلام کرده اند.

در منطقه همشایر نیز به دلیل قطعی برق شهروندان انگلیسی هر روز ساعت ها با قطعی آب مواجه می شوند. به همین منظور، میان شهروندان سالمند هاسلمیر، بطری های آب معدنی رایگان توزیع شده است.

آنه هک 79 ساله یکی از ساکنان منطقه همشایر در این باره گفت: «آب نیمه شب دیشب برای مدت کوتاهی وصل شد، اما آب به شدت گل آلود بود... از قبل (در مورد قطعی آب) به ما اطلاع داده نشده بود. همه چیز در شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی می شود. اما افرادی به سن من به شبکه های اجتماعی سر نمی زنند.»

شهروندان گیلدفورد، در منطقه سوری انگلیس هم با مشکلات موجود در شبکه لوله کشی رودخانه تیمز مواجه اند و این موضوع سبب قطع آب در خانه و مدارس این منطقه شده است.

خشکی خاک و نبود آب هفته گذشته همچنین موجب آتش سوزی برخی از مناطق جنگلی انگلیس شد. بیش از 100 آتشنشان برای اطفاء حریق به کار گرفته شده اند.