۰ نفر

چین بار دیگر از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۱
کد خبر: 283886
چین بار دیگر از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که این کشور در اعتراض به تعرفه‌های جدید آمریکا بر محصولات وارداتی از این کشور، بار دیگر به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این اقدام در اعتراض به تعرفه 25 درصدی آمریکا بر 34 میلیارد دلار از محصولات چینی صورت گرفته است که از روز جمعه به اجرا در آمد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این تعرفه‌ها بخشی از سیاست‌های تجاری جدید آمریکا است که به گفته «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور، ممکن است در صورت تداوم وضعیت فعلی، مجموعا 550 میلیارد دلار از صادرات چین را تحت تاثیر قرار دهد.
پکن تهدید کرده است که در اقدامی مشابه، هزینه‌های گمرکی روی 34 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی وارداتی را افزایش می‌دهد.
شکایت چین از سازمان تجارت جهانی در شرایطی است که در نشست هفته گذشته شورای کالای این سازمان هم نمایندگان نزدیک به 40 کشور جهان به سیاست های تجاری دولت آمریکا معترض شده بودند.
براساس آخرین آمار منتشر شده، کسری تجاری آمریکا با چین در سال 2017 نزدیک به 375 میلیارد دلار بوده؛ موضوعی که ترامپ بارها از آن به عنوان دلیلی برای تغییر سیاست های تجاری کاخ سفید یاد کرده است.
وی از زمان رقابت‌های انتخاباتی تاکنون، بارها به روابط تجاری آمریکا با چین خرده گرفته و منتقدان سرسخت سیاست‌های اقتصادی این کشور را به سمت‌های مهمی در وزارت بازرگانی و دفتر نمایندگی آمریکا در امور تجاری گماشته است.