۰ نفر

در معاملات امروز رقم خورد؛

سقوط سنگین سهام چین ادامه یافت

۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۰
کد خبر: 282742
سقوط سنگین سهام چین ادامه یافت

در حالی‌که بازارهای سهام آسیا تحت تاثیر افزایش اضطراب ناشی از مناقشات تجاری آمریکا با اقتصادهای مهم جهان، به هم ریخته است، سهام چین به شدت سقوط کرد.

به گزارش رویترز، روز سه‌شنبه، در حالی‌که بازارهای سهام آسیا تحت تاثیر افزایش اضطراب ناشی از مناقشات تجاری آمریکا با اقتصادهای مهم جهان، به هم ریخته است، سهام چین به شدت سقوط کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سهام اروپایی امروز خود را در مقادیری بالاتر آغاز خواهند کرد؛ کاک فرانسه و فوتسی انگلیس، ۰.۳ درصد بالاتر باز خواهند شد و داکس آلمان هم با ۰.۵ درصد افزایش، معاملات امروز خود را شروع می‌کند.

شاخص آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی ۱.۴ درصد سقوط کرد و به کمترین سطح خود از ۲۹ سپتامبر تا کنون رسید، اما در ادامه بخشی از این سقوط را جبران کرد و ۰.۵ درصد پایین‌تر به کار خود پایان داد.

نیکی ژاپن هم سقوط ۰.۹ درصدی خود را حبران کرد و در پایان ۰.۱ درصد افت کرد.

بدترین سقوط امروز مربوط به سهام چین بود. شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنک با سقوط سنگین ۳.۳ درصدی به پایین‌ترین سطح ۱۰ ماهه خود رسید، درحالی که کامپوزیت شانگهای ۱.۹ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح ۲۸ ماهه خود رسید.

اما در پایان معاملات امروز، شاخص هنگ‌کنگ از سقوط خود کاست ولی همچنان ۱.۹ درصد پایین‌تر باقی ماند. درحالی که بورس شانگهای کار خود را ۰.۰۵ درصد بالاتر از سطح بسته شده دیروز، به پایان رساند.

بازارهای چین در آستانه ضرب‌الاجل ۶ جولای ترامپ( ۱۵ تیرماه) ، برای وضع تعرفه بر ۳۴ میلیارد دلار از واردات چین، پر تلاطم شده بودند.