۰ نفر

نرخ بیکاری منطقه یورو به ۸.۴ درصد رسید

۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۷
کد خبر: 282726
نرخ بیکاری منطقه یورو به ۸.۴ درصد رسید

نرخ بیکاری منطقه یورو تا پایان ماه می به ۸.۴ درصد رسیده است که نسبت به ماه قبل بدون تغییر باقی مانده است.

به گزارش دفتر آمار اتحادیه اروپا، این نرخ کماکان پایین‌ترین نرخ ثبت شده در منطقه یورو از ماه دسامبر سال ۲۰۰۸ است. در اتحادیه اروپا نیز نرخ بیکاری بدون تغییر و در سطح ۷ درصد باقی مانده است. نرخ بیکاری منطقه یورو و اتحادیه اروپا در مدت مشابه سال قبل برابر با ۹.۲ درصد و ۷.۷ درصد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین  به نقل از ایسنا، به گفته دفتر آمار اتحادیه اروپا، ۱۷.۲۰۷ میلیون زن و مرد در سراسر اتحادیه اروپا بیکار بوده‌اند که ۱۳.۵۶۵ میلیون نفر آن‌ها ساکن منطقه یورو هستند. در مقایسه با ماه آوریل شمار بیکاران در اتحادیه اروپا ۱۵۴هزار نفر و در منطقه یورو ۱۲۵هزار نفر کاهش یافته است.

طی یک سال اخیر ۱.۸۲۸ میلیون اشتغال‌زایی خالص در اتحادیه اروپا و ۱.۲۵۲ میلیون نفر اشتغال‌زایی خالص در منطقه یورو صورت گرفته است. کمترین نرخ بیکاری اتحادیه اروپا متعلق به جمهوری چک با ۲.۳ درصد است و پس از این کشور، آلمان با ۳.۴ درصد قرار دارد. بیشترین نرخ بیکاری نیز در یونان با ۲۰.۱ درصد مشاهده است و پس از این کشور، اسپانیا با ۱۵.۸ درصد قرار دارد.

بیشترین کاهش در نرخ بیکاری متعلق به قبرس بوده است که نرخ بیکاری آن طی یک سال از ۱۱.۴ درصد به ۸.۴ درصد رسیده است. کشورهای موفق دیگر در این زمینه کرواسی، یونان و پرتغال بوده‌اند. نرخ بیکاری آمریکا نیز تا پایان ماه می ۳.۸ درصد اعلام شده است که ۰.۱ درصد کمتر از ماه قبل و ۰.۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است. 

تا پایان ماه می ۳.۳۷۷ میلیون جوان زیر ۲۵ سال اروپایی بیکار بوده‌اند که ۲.۳۹ میلیون نفر ساکن منطقه یورو بوده‌اند. شمار بیکاران جوان اروپایی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در اتحادیه اروپا ۵۱۹هزار نفر و در منطقه یورو ۳۵۳هزار نفر کاهش داشته است. کمترین نرخ بیکاری جوانان متعلق به مالت و آلمان و بیشترین نرخ بیکاری متعلق به یونان و اسپانیا بوده است.