۰ نفر

آمریکا به دنبال دیدار دوم ترامپ با کیم جونگ اون در نیویورک

۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۵۰
کد خبر: 282591
آمریکا به دنبال دیدار دوم ترامپ با کیم جونگ اون در نیویورک

یک وبسایت آمریکایی نوشت برخی مقامات این کشور برای برگزاری نشست دوم میان رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در شهر نیویورک خوشبین هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، برخی مقامات آمریکایی برای پیشرفت در روابط با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خوشبین هستند و امیدوارند دور دوم مذاکرات میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و کیم در شهر نیویورک و در ماه سپتامبر برگزار شود.

به نوشته وبسایت آکسیوس، مقامات آمریکایی می‌گویند برای برگزاری نشست دوم میان سران آمریکا و کره شمالی، کیم باید نشانه‌هایی از پیش‌روی را نشان دهد. یک احتمال این است که برگزاری دور دوم نشست در واقع اقدامی به منظور تشویق کره شمالی باشد. 

آکسیوس در ادامه نوشت، بدون در نظر گرفتن این موضوع که نشستی دیگر میان کیم و ترامپ سه ماه بعد از نشست سنگاپور برگزار می‌شود، با وجود تردید درباره عهد و پیمان کره شمالی، آمریکا زمان بیشتری برای آغاز خلع سلاح اتمی به کره شمالی می‌دهد.

فایننشال تایمز اخیرا گزارش داد، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا این هفته به پیونگ یانگ سفر می‌کند تا فشار بیشتری برای خلع سلاح اتمی به کره شمالی وارد کند. 

ترامپ و کیم روز دوازدهم ژوئن (22 خرداد) برای اولین بار و بعد از مدت‌ها تنش لفظی، در سنگاپور دیدار کردند. طرفین این دیدار را موفقیت‌آمیز نامیده و توافق کردند در قبال خلع سلاح اتمی کره شمالی، این کشور تضمین امنیتی از سوی آمریکا دریافت کند.