۰ نفر

رشد اقتصادی عربستان مثبت شد

۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۹
کد خبر: 282555
رشد اقتصادی عربستان مثبت شد

در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸، اقتصاد عربستان موفق شد به لطف افزایش درآمد های نفتی رشد ۱.۱۵ درصدی را تجربه کند.

به گزارش تریدینگ اکونومیکس، این رشد مثبت پس از آن صورت می‌گیرد که رشد اقتصادی عربستان در مدت مشابه سال قبل منفی ۱.۱۸ درصد بود. این نخستین رشد مثبت فصلی عربستان از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ است که در آن اقتصاد عربستان موفق به ثبت رشد مثبت شده بود. مهم ترین عوامل رشد این کشور در این مدت بخش معدن با رشد ۰.۷۵ درصد، نفت خام و گاز با رشد ۰.۶۹ درصدی بوده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، طی این مدت تولیدات صنعتی عربستان رشدی مطلوب داشته‌اند: بخش آب و برق و گاز رشد ۱.۱۴ درصدی، تولیدات کارخانه ها با رشد ۳.۲۷ درصدی، بیمه و امور مالی با رشد ۲.۰۹ درصدی بوده است. از سوی دیگر رشد تولیدات غیرصنعتی منفی ۲.۴۳ درصد بوده است.

متوسط رشد اقتصادی عربستان در بین سال های ۱۹۶۹ تا ۲۰۱۸ برابر با ۴.۱۲ درصد بوده است که بیشترین رشد به ثبت رسیده این کشور مربوط به سه ماهه چهارم سال ۱۹۷۳ با ۲۴.۲۰ درصد و کمترین رشد هم مربوط به سه ماهه چهارم سال ۱۹۸۲ با رشد منفی ۲۰.۷۰ درصد بوده است.

 عربستان بزرگترین صادرکننده نفت جهان است و ۴۶ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور مربوط به نفت است. ۳۶ درصد اقتصاد متعلق به بخش خدمات و ۱۳ درصد اقتصاد در دست دولت است.