۰ نفر

بازارهای آسیایی تحت فشار قرار گرفت

سقوط سنگین سهام چین

۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵
کد خبر: 282466
سقوط سنگین سهام چین

بازارهای آسیایی دوباره متحمل سقوط سهام چین شدند. درحالی‌که نگرانی‌ها قبل از عملی شدن تهدید آمریکا برای وضع تعرفه بر ۳۴ میلیارد دلار واردات چین، تشدید شده است، یوآن چین هم افت کرد.

به گزارش رویترز، روز دوشنبه، بازارهای آسیایی دوباره متحمل سقوط سهام چین شدند. درحالی‌که نگرانی‌ها قبل از عملی شدن تهدید آمریکا برای وضع تعرفه بر ۳۴ میلیارد دلار واردات چین، تشدید شده است، یوآن چین هم افت کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، بازارها قبل از موعد ۶ جولای(۱۵ تیرماه) که قرار است آمریکا تعرفه‌های جدیدی بر واردات چین وضع کند، پر استرس هستند. انتظار می‌رود پکن هم با تعرفه‌های خود بر کالاهای آمریکایی، پاسخ واشنگتن را بدهد.

یوآن که ماه پیش بدترین عملکرد ماهیانه خود را ثبت کرده بود، در ماه جدید هم همچنان به افت خود در برابر دلار ادامه داد. ارز چینی که روز جمعه در نرخ برابری ۶.۶۲۲۵ دلار بسته شده بود، در معاملات امروز تا ساعت ۱۰:۴۰ به وقت تهران به نرخ ۶.۶۳۶۳ یوآن در برابر یک دلار سقوط کرد.

ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ تا به این لحظه ۰.۵ درصد افت کرده است و انتظار می‌رود بورس‌های اروپایی هم در مقادیر پایین‌تری باز شوند.

شاخص سی‌اس‌آی ۳۰۰ چین هم به افت جلسات گذشته خود ادامه داد و ۲.۳ درصد سقوط کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، که هفته قبل ۲ درصد سقوط کرده بود، ۰.۶ درصد افت کرد.

نیکی ژاپن هم با سقوط سنگین ۲.۲ درصدی به پایین‌ترین سطح ۱۱ هفته‌ای خود رسید. یک نظرسنجی از تولیدکنندگانِ این کشور نشان داد که با تنش‌های ناشی از جنگ تجاری، حال‌وهوای بازار تیره‌تر شده است.

در بازار ارز، با تعمیق مشکلات دولت ائتلافی آلمان، یورو ۰.۳۳ درصد در برابر دلار افت کرد و به نرخ ۱.۱۶۴۲ دلار رسید.

شاخص دلار ۰.۱۸ درصد رشد کرد و به ۹۴.۸۰۸ واحد رسید. اما در برابر ین، دلار در نرخ ۱۱۰.۶۸ ین، بدون تغییر باقی ماند.

در مکزیک پس از پیروزی قاطع نماینده جناح چپ، آندرس مانوئل لوپز، در انتخابات ریاست‌جمهوری، پزو بالا و پایین رفت. پس از افت اولیه، دلار توانست دوباره در برابر پزو رشد کند و به نرخ ۱۹.۹۰۵۰ برسد.