۰ نفر

هشدار بانک مرکزی اروپا درباره کاهش رشد اقتصاد جهانی با جنگ تجاری

۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۱۳
کد خبر: 281721
هشدار بانک مرکزی اروپا درباره کاهش رشد اقتصاد جهانی با جنگ تجاری

بانک مرکزی اروپا در مورد روند نزولی چشم انداز رشد اقتصاد جهانی در هفته های اخیر به دلیل بالاگرفتن سیاست حمایتی در دنیا هشدار داد.

به گزارش رویترز، بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که در هفته های اخیر به دلیل بالا گرفتن سیاست حمایتی، چشم انداز رشد اقتصاد جهانی تضعیف شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، همچنین بانک اروپا در خبرنامه اقتصادی خود اعلام کرد که چشم انداز کوتاه مدت در ارتباط با بالاگرفتن سیاست حمایتی در تجارت افزایش یافته که این موضوع می تواند بطرز قابل توجهی بر روی فعالیت های جهانی و تجارت تاثیر بگذارد.

تحلیل گران اقتصادی بانک مرکزی اروپا بر این باور هستند که ریسک های دیگر مرتبط با احتمال سفت و سخت تر شرایط مالی جهان، اختلالات مرتبط با فرآیند اصلاحات چین و بلاتکلیفی ژئوپولتیکی بویژه در ارتباط با ریسک های برگزیت است.

بر پایه این گزارش، بانک مرکزی اروپا در ماه جاری میلادی اعلام کرده بود که به برنامه خرید اوراق ۲.۶ تریلیون یورویی خود تا انتهای سال جاری میلادی پایان خواهد داد؛ اما قصد دارد که نرخ ها را تا حداقل تابستان سال آینده بدون تاخیر حفظ کند تا فضای لازم برای افزایش نرخ بهره را فراهم کند.