۰ نفر

سی ان ان:

آمریکا برنامه عاری‌سازی هسته‌ای را به کره شمالی می‌دهد

۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۳۹
کد خبر: 280980
آمریکا برنامه عاری‌سازی هسته‌ای را به کره شمالی می‌دهد

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: در آستانه سفر جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا به خاور دور، این کشور قرار است چارچوب زمانی عاری سازی هسته ای را به کره شمالی ارائه دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رسانه آمریکایی ادامه داده است: این موضوع سطح آمادگی پیونگ یانگ را برای اجرای این موضوع به خوبی روشن می کند.
پل هنکوکز (Paula Hancocks) خبرنگار سی ان ان از سئول گزارش داد: وزیر دفاع آمریکا قرار است در سفر آسیایی پیش رو از پکن، سئول و توکیو دیدار کند و قطعا در این زمینه و همچنین وضعیت رزمایش مشترک با کره جنوبی گفت وگو خواهد کرد. 
این رسانه همچنین اعلام کرد: آنچه از یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا می شنویم، این است که این «درخواست و چارچوب زمانی ویژه» از کره شمالی است و به زودی نشان خواهد داد، این کشور تا چه اندازه به نشست دوهفته پیش سنگاپور متعهد است.
خبرنگار سی ان ان نیز گفت: همچنین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به صورت ویژه از مایک پمپئو وزیرخارجه این کشور خواسته تا مسئولیت هدایت مساله کره شمالی را به دست گیرد و نتیجه اجرای تعهدات پیونگ یانگ را منعکس کند. 
خبرگزاری رویترز نیز در همین زمینه گزارش داد: یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفته به زودی خواهیم دانست کره شمالی در انجام این کار حسن نیت خواهد داشت یا خیر.
خبرگزاری انگلیسی ادامه داده است: درخواستی ویژه و چارچوب زمانی خاصی در ارائه برنامه به کره شمالی خواهد بود که مفهوم ما (آمریکا) از اجرای توافق نشست (سنگاپور) را به طرف مقابل می رساند.
به گزارش رویترز، سفر متیس وزیر دفاع آمریکا به چین، کره جنوبی و ژاپن از 26 تا 28 ژوئن (5 تا 7) تیر ماه خواهد بود.
در دیدار و مذاکرات پنج ساعته 12 ژوئن (22 خرداد) ترامپ و کیم جون اون رهبر کره شمالی در جزیره سنتوزا که نخستین ملاقات سران دو کشور پس از پایان جنگ کره از سال 1953 بدین سو بود، اسنادی کلی برای پایان فعالیت های هسته ای نظامی پیونگ یانگ امضا شد.