۰ نفر

مقامات نظامی دو کره گفتگو کردند؛

راه‌اندازی مجدد خط ارتباطی نظامی میان دو کره

۴ تیر ۱۳۹۷، ۹:۲۱
کد خبر: 280837
راه‌اندازی مجدد خط ارتباطی نظامی میان دو کره

مقامات نظامی دو کره برای بازگردانی خط ارتباطی نظامی در شرق و غرب گفت‌وگو کردند و مقرر شد طی روزهای آتی برای پروژه‌های مشترک اقتصادی نیز گفت‌وگوهایی داشته باشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، مقامات دو کره گفت‌وگوهای کاری برای بازگردانی کامل خط ارتباطی نظامی در راستای تلاش برای کاهش تنش و اعتمادسازی، برگزار کردند.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، گفت‌وگوهایی نظامی صبح روز دوشنبه (امروز) میان دو کره برگزار شد و احتمال می‌رود خطوط ارتباطی شرقی وغربی دو کشور بازگردانی شود.

پیش از این خطوط ارتباطی نظامی میان دو کره به دلیل شدت تنش‌ها میان دو کشور، قطع شده بود اما طی ماه‌های اخیر با دیدارهای صورت گرفته میان سران کره شمالی و کره جنوبی، سردی روابط دوجانبه کاهش یافته است.

همچنین منابعی روز دوشنبه خبر دادند که ارتش کره جنوبی احتمالا به طور موقت رزمایش نظامی معمول خود را در جزایر مرز غربی، متوقف می‌کند.

این اقدام کره جنوبی بعد از آن انجام می‌گیرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اخیرا وعده داد، رزمایش‌های نظامی مشترک این کشور با کره جنوبی در شبه جزیره کره متوقف می‌شود. ترامپ این اظهارات را بعد از اولین دیدار خود با رهبر کره شمالی بیان کرد.

همچنین در دیدار تاریخی میان «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی، طرفین توافق کردند همکاری‌های دوجانبه را افزایش داده، تنش‌های نظامی را کاهش دهند و به دنبال حصول معاهده صلح و خلع سلاح اتمی کامل از شبه جزیره کره باشند.

یونهاپ همچنین نوشت، انتظار می‌رود گفت‌وگوهای دوجانبه میان دو کره برای انجام پروژه‌های مشترک اقتصادی در آینده انجام بگیرد. از جمله این پروژه‌ها، خط مشترک ریلی در مرز دو کشور است.