۰ نفر

تمسخر اصلاحات بن سلمان توسط نشریه فرانسوی

۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۴۰
کد خبر: 279660
تمسخر اصلاحات بن سلمان توسط نشریه فرانسوی

یک مجله فرانسوی اعلام کرد که اصلاحات محمد بن سلمان برای جامعه جهانی قانع کننده نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مجله "ژورنال دو دیمانش" فرانسه در گزارشی نوشت: یک سال از ولایتعهدی محمد بن سلمان گذشته اما اصلاحات وی تنها اندکی برای جامعه جهانی قانع کننده بوده است. نبود محمد بن سلمان در رسانه‌ها طی هفته‌های گذشته زمینه را برای شایعاتی درخصوص هدف قرار گرفتنش در داخل یا خارج از کاخ پادشاهی فراهم کرد اما او رقابت جام جهانی فوتبال را غنیمت شمرد و رسما در کنار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ظاهر شد.

این مجله نوشت: سال دوم ولیعهدی محمد بن سلمان شاهد ادامه رهبری وی در جنگ یمن با آمار فاجعه‌باری درباره کشته شدن یمنی‌هاست. تلاش وی برای نوگرایی از طریق دادن اجازه به زنان برای رانندگی سرپوشی بر بازداشت‌های اخیر زنان فعال حقوقی بود تا خواسته‌های محافظه کارانی که نمی‌خواهند به زنان اجازه رانندگی داده شود، برآورده شود.

در این راستا لیز سلای، تحلیل‌گر روزنامه واشنگتن پست آمریکا درباره دادن مجوز رانندگی به زنان عربستان نوشت،‌ این موضوع مهمترین تغییر از لحاظ عملی تاکنون بوده است.

اما این نویسنده نوشته است، آزادی‌های سیاسی در لیست این تغییرات قرار نگرفته و ۱۷ فعال در ماه گذشته میلادی بازداشت شدند که هفت تن آنها زنان مدافع حق رانندگی زنان بودند. این بازداشت‌ها این مساله را القا می‌کند که دولت عربستان تنها طرفی است آزادی‌ها را اعطا و سلب کند.

این روزنامه می‌افزاید،‌ به نظر می‌رسد عربستان جدید حتی با وجود تشویق دولت به اصلاحات اجتماعی به سمت اقدامات سختگیرانه سردمدارانش پیش می‌رود.