۰ نفر

سیاست نازیستی ترامپ

۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۲۳
کد خبر: 279529
سیاست نازیستی ترامپ

در گوشه و کنار دنیا کمتر پدرو مادری را می‌توان پیدا کرد که خواهان جدایی از فرزندان و جگرگوشه‌های‌شان باشند. حوادثی که اکنون در مرز مکزیک و امریکا رخ می‌دهد روایت همین داستان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اعتماد، پدرومادرهایی برای زندگی بهتر سعی کرده‌اند تا به شکلی غیرقانونی به امریکا سفر کنند اما ماموران امنیتی و مرزی امریکا آنها را دستگیر کرده‌اند ولی به دلیل آنکه نمی‌توانند طبق قانون کودکان را زندانی کنند، کودکان از آغوش پدران و مادران جدا می‌شوند و به پناهگاه‌ها فرستاده می‌شوند؛ اتفاقی که با گریه و دلتنگی کودکان از خانواده‌های‌شان همراه است.

به گزارش گاردین، در یک انبار قدیمی در جنوب ایالت تگزاس، صدها کودکی که از والدین خود جدا شده‌اند گردآوری و در قفس‌هایی نگهداری می‌شوند. در یک قفس حدود ٢٠ کودک نگهداری می‌شوند و به شکلی پراکنده به آنها آب، غذا و پتو برای خواب داده می‌شود. گفتنی است برخی از این کودکان به حدی کوچک هستند که از پوشک استفاده می‌کنند و باید هرچند وقت یک بار پوشک آنها تغییر کند و اکنون برخی به صورت داوطلبانه مشغول تعویض پوشک این کودکان هستند.

گفتنی است روز یکشنبه گشت مرزی ایالات متحده به خبرنگاران اجازه داد تا به شکلی محدود از این مرکز بازدید کنند چراکه نحوه عملکرد و نوع برخورد ماموران امنیت مرزی امریکا در طول روزهای اخیر به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود و از سوی دیگر انتقادات از شخص ترامپ نیز به دلیل سیاست‌های مهاجرتی که در راستای جداسازی خانواده‌ها بود بسیاری را در داخل امریکا خشمگین کرد.

گفتنی است که خبرنگاران اجازه ملاقات با هیچ یک از بازداشت‌شدگان و عکاسی از آنها را نداشتند. طبق آمار حدود ٢هزار کودک از والدین خود جدا شده‌اند. جف سشنز، دادستان کل امریکا خط مشی جدی را در این خصوص اتخاذ کرده و مهاجران غیرقانونی را مجرم شناخت و از مقامات امنیتی خواسته بود که تمامی این افراد مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

بسیاری از گروه‌های حقوق بشری و حتی کلیساها این اقدام را به‌شدت مورد نقد قرار دادند و آن را غیرانسانی تلقی کردند. اکنون داستان کودکانی که به زور از والدین‌شان جدا شده‌اند در سراسر جهان شنیده شده است، هرچند که امریکا تلاش کرده این موضوع را به شکلی موضوع داخلی خود بداند ولی در این بین حتی والدین خبر ندارند که بچه‌های‌شان در کجا هستند. یک گروه از قانونگذاران کنگره نیز روز یکشنبه از مراکز نگهداری کودکان و پناهندگان بازدید کردند و به مدت طولانی از یک پناهگاه با ١٥٠٠کودک دیدن کردند که بسیاری از آنها از والدین‌شان جدا شده بودند. جف مرولی، سناتور دموکرات از اوریگان که اوایل ماه جاری به پناهگاه کودکان رفته بود، گفت: تمام بچه‌هایی که از والدین خود جدا شده‌اند در معرض آسیب جدی قرار گرفته‌اند.

یوکار وردونر از جمله افرادی که در زمان کودکی خود در جنگ جهانی دوم و بر اثر جدا شدن از خانواده خود برای فرار از دست نازی‌ها آسیب دیده است در گاردین نوشت: خانواده‌ام یهودی بودند و در سال ١٩٤٢ در هلند زندگی می‌کردیم، وقتی این کشور توسط نازی‌ها اشغال شد، کودکان به زیرزمین‌ها و مناطقی دیگر فرستاده شدند تا در معرض دستگیری و مرگ قرار نگیرند و ما بسیار خوش شانس بودیم که از جنگ جان سالم به در بردیم. وی می‌افزاید، اما آسیب‌های ناشی از آن روزها پس از دهه‌ها پابرجا ماند. برادر من پس از ٧٦ سال کماکان با این درد دست و پنجه نرم می‌کند. حتی اگر کودکان به خانواده‌هایی دیگر نیز سپرده شوند بازهم اثرات جدایی بر پدرو مادر روی آنها باقی خواهد ماند.

به نظر می‌رسد که اقدام ترامپ در راستای جدا کردن کودکان در زمره یکی از خطرناک‌ترین تصمیمات او به شمار می‌آید. چرا که صحنه‌ها و گزارش‌های ثبت شده از این اتفاق بسیار نگران‌کننده و اثرات آن بسیار سهمگین است. چارلز بیلو، ستون‌نویس نیویورک‌تایمز می‌نویسد: این خط‌مشی آزارو اذیت ترامپ است. جف سشنز نیز برای توجیه این رفتار خود به یکی از آیات مقدس در انجیل اشاره می‌کند و آن را بهره‌برداری سیاسی به نفع خود می‌کند. ترامپ حتی در این زمینه نیز دروغ می‌گوید و تلاش می‌کند تا واقعیت‌ها را نیز تحریف کند و مدعی است که اینها نتیجه قانونی است که توسط دموکرات‌ها به تصویب رسیده است. نشریه تایمز روز شنبه در مطلبی با اشاره به سخنان ترامپ در خصوص این اتفاقات نوشت، ترامپ قصد دارد شرایط را به حد زیادی تحریف کند در صورتی که این اتفاقات جلوی دیدگان مردم رخ می‌دهد. در حال حاضر هیچ قانونی وجود ندارد که خانواده‌ها را در مرز جدا کند و تمامی قوانینی که در خصوص ورود غیرقانونی مهاجران مطرح شده، هیچ تفسیری مبنی بر جدا کردن کودکان از والدین ندارند و در حال حاضر این تصمیم دولت ترامپ است تا همه مهاجران غیرقانونی به عنوان جنایتکار شناخته شوند و عملا خانواده‌ها از هم بپاشد. چرا که والدین به زندان‌های فدرال منتقل می‌شوند و فرزندان نیز سرنوشتی نامعلوم به دور از خانواده پیدا می‌کنند. چارلز بیلو در بخش دیگری از مطلب خود در نیویورک‌تایمز می‌نویسد، ترامپ در این خصوص نیز دروغ می‌گوید؛ کاری که او اغلب انجام می‌دهد. این سیاستی وحشیانه است که کاملا محکوم و انعکاسی مطلق از شخصیت او است. وی می‌افزاید: جدایی فرزندان از خانواده‌ها باید پایان یابد و ترامپ و هر سیاستمدار دیگری که درمورد آن سکوت می‌کند یا بدتر، آن را تایید می‌کند، در صندوق رای تاثیر این اقدام خود را خواهد دید.

واقعیت آن است که دونالد ترامپ قصد دارد از شرایط کنونی به نفع خود استفاده کند. او در توییتر خود نوشت: دموکرات‌ها باید با همتاهای جمهوریخواه شان درباره مواردی از جمله امنیت و ایمنی مرزها همکاری کنند. منتظر نتایج بعد از انتخابات نباشید چون شما بازنده‌اید. این نشان از آن دارد که ترامپ قصد دارد سیاست‌های خود را با فشار بر دموکرات‌ها اجرایی کند اما به نظر می‌رسد راه مناسبی را در این مسیر انتخاب نکرده است و سکوت‌کنندگان این جریان ممکن است ضربه‌ای مهلک به آنها وارد شود.