۰ نفر

دعوت العبادی از جریان‌های سیاسی عراق برای نشست

۲۵ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۱۷
کد خبر: 278713
دعوت العبادی از جریان‌های سیاسی عراق برای نشست

نخست وزیر عراق از فراکسیون‌های سیاسی این کشور خواست تا بعد از تعطیلات عید فطر نشستی را به منظور دستیابی به توافق در مورد چگونگی پیشبرد روند تشکیل پارلمان و دولت برگزار کنند.

به گزارش سایت سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق گفت: با وجود نقض‌ها و تخلف‌هایی که در انتخابات عراق رخ داد، پیروی از روش‌های قانونی و پایبندی به قانون اساسی تنها راه حل این مشکلات و گام برداشتن در مسیر تشکیل شورای پارلمانی جدید و دولت آتی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، العبادی تصریح کرد، این بحران خواهد گذشت و عراق و مردم آن بار دیگر قدرتمند، یکپارچه، باثبات و پیروز  از این آزمون خارج خواهند شد.

وی فراکسیون‌های سیاسی را به برگزاری نشستی عالیرتبه به محض پایان تعطیلات عید فطر  و در مکانی فرا خواند که بعد از رایزنی‌هایی مشخص خواهد شد که جهت همکاری برای حفظ میهن و شهروندان، تضمین امنیت روند سیاسی و دستاوردهای دموکراتیک و توافق بر سر سازوکارهای مشخص برای تسریع در روند تشکیل نهادهای قانون اساسی صورت می‌گیرد.

طبق اعلام دولت عراق تعطیلات عید فطر روز سه شنبه پایان خواهد یافت.

انتخابات پارلمانی عراق که در ماه مه گذشته برگزار شد با کاهش استقبال از سوی رای دهندگان و ادعاهایی مبنی بر تقلب همراه بود که موجب متوقف شدن مذاکرات در مورد تشکیل دولت جدید شد. پارلمان نیز در واکنش به این امر اجازه شمارش مجدد آرا در مناطق مختلف کشور را صادر کرد.