۰ نفر

ایتالیا به جمع مخالفان ترامپ در اتحادیه اروپا پیوست

۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۵۲
کد خبر: 277237
ایتالیا به جمع مخالفان ترامپ در اتحادیه اروپا پیوست

رئیس شورای اروپا از همراهی رم با اتحادیه اروپا در مخالفت با پیشنهاد ترامپ برای بازگشت روسیه به گروه 7 خبر داد.

به گزارش رویترز، دونالد توسک (Donald Tusk) رئیس شورای اروپا گفت که اعضای اتحادیه اروپا در گروه 7 از جمله ایتالیا موضع مشترکی در قبال همه مسائل مقابل آمریکا اتخاذ می کنند.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پیشتر جوزپه کونته (Guiseppe Conte) نخست وزیر جدید ایتالیا از پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای بازگشت روسیه به گروه 7 استقبال کرده بود.
وی همچنین چند روز پیش در مراسم تحلیف خود در پارلمان ایتالیا خواستار بازنگری در تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه شد.
توسک در این باره گفت: صبح امروز دیداری مفید با کونته نخست وزیر ایتالیا داشتم و متقاعد شدم که در گروه 7 موضعی کاملا متحد در همه موضوعات از جمله روسیه داریم.
ترامپ در آستانه سفر به کانادا برای شرکت در نشست سران گروه هفت پیشنهاد داد که روسیه دوباره به این گروه که متشکل از 7 اقتصاد بزرگ جهان است، ملحق شود.
اعضای گروه هفت که پیشتر به همراه روسیه گروه 8 را تشکیل می دادند در سال 2014 و پس از الحاق شبه جزیره کریمه در جنوب اوکراین به روسیه رای به اخراج مسکو از این گروه دادند.
کانادا نیز در واکنش به درخواست ترامپ، اعلام کرد که موضع اتاوا در مخالفت با پذیرش مجدد روسیه در گروه هفت تغییری نکرده است.
با وجود اختلاف نظر اروپا و کانادا با واشنگتن برسر مسائل تجاری، تغییرات آب و هوایی، روسیه و ایران، نشست سران گروه 7 به صحنه تقابل با آمریکا تبدیل شده است.
امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز روز جمعه و در آستانه آغاز نشست گروه هفت، از تشکیل 'جبهه مشترک اروپایی' مقابل همتای آمریکایی اش سخن به میان آورد.
وی گفت: با توجه به مواضع آمریکا، قاعدتا باید سایر کشورهای گروه، جبهه مشترک اروپایی تشکیل دهند.