۰ نفر

مکرون: جنگ تجاری آمریکا اول به ضرر کارگران آمریکایی تمام خواهد شد

۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۳۶
کد خبر: 277152
مکرون: جنگ تجاری آمریکا اول به ضرر کارگران آمریکایی تمام خواهد شد

رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد:‌تصمیم آمریکا برای جنگ تجاری با اروپا، کانادا و مکزیک با اعمال تعرفه گمرگی واردات فولاد و آلومینیوم اول به ضرر خود کارگران آمریکایی تمام خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفت: هیات فرانسوی و کانادایی در اجلاس گروه G7 تلاش خواهند کرد تا رئیس‌جمهور آمریکا را متقاعد کنند که در زمینه اعمال تعرفه گمرگی فولاد و آلومینیوم مواضع نرم‌تری را در پیش گیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مکرون گفت: من به همراه نخست‌وزیر کانادا و دیگر اعضای حاضر تلاش می‌کنم که وی را متقاعد کنم در اجلاس G7 تلاش خواهیم کرد تا ترامپ را متقاعد کنیم که در موضوع تجارت مسیر مقبول‌تری را در پیش گیرد.ما خواهان جنگ تجاری بین دوستان نیستیم.

وی تاکید کرد: البته دیگر اعضای گروه 7 نباید از رسیدن به توافق در غیاب آمریکا ترس داشته باشند چرا که شاید ترامپ از منزوی شدن ترسی نداشته باشد اما ما به عنوان گروه 6 کشور قدرت واقعی داریم.

مکرون افزود: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که از نقش  جهانی خود عقب‌نشینی کند این برای وجهه و اقتصاد آمریکا بد خواهد بود و ترامپ نیز نسبت به این مسئله آگاه است.

رئیس‌جمهور فرانسه ادامه داد: اقدامات تجاری اخیر از سوی کاخ سفید سازنده نبوده و برای اقتصاد آمریکا مخرب بوده است.

در عین حال جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا نیز افزود: این احمقانه است که ترامپ فکر کند کانادا، فرانسه و دیگر متحدین این کشور تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا هستند.

مکرون تاکید کرد: جنگ تجاری آمریکا با دیگر کشورها نخست به ضرر خود کارگران آمریکایی تمام خواهد شد.