۰ نفر

آغاز تنش دیپلماتیک بین عراق و عربستان

۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۴۶
کد خبر: 276985
آغاز تنش دیپلماتیک بین عراق و عربستان

یک سایت عربی اعلام کرد که عراق یک دیپلمات عربستانی را به دلیل مداخله در انتخابات این کشور اخراج کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یک منبع ویژه طی گفت‌وگو با وبگاه "عربی ۲۱" اظهار کرد که عراق دیپلمات سعودی، "یحیی شراحیلی"، کاردار سابق سفارت عربستان در بغداد را اخراج و وی را "عنصر نامطلوب" قلمداد کرده است.

بر اساس این گزارش، شراحیلی که در حال حاضر منصب معاون "ثامر السبهان"، وزیر مشاور عربستان در امور خلیج فارس را بر عهده دارد، قبل از انتخابات عراق سعی کرده با طرف‌های مختلف سیاسی و شیعه و سنی ارتباط برقرار کند تا شاید بتواند بر ائتلاف‌های آنها تأثیر بگذارد.

این منبع افزود: حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق پس از برگزاری انتخابات و نیز در پی فشارهای سیاسی طرف‌های مختلف، شراحیلی را اخراج کرد.

بر اساس گزارش مذکور، یحیی شراحیلی در سال ۲۰۱۶ عراق را ترک کرده بوده اما بازگشت وی به بغداد "شک‌برانگیز" بوده و همین باعث شده مقامات عراقی، رسما وی را اخراج کنند.

انتخابات عراق در ۲۲ از اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شد. این انتنخابات، چهارمین انتخابات پارلمانی عراق پس از سقوط رژیم بعث در سال ۲۰۰۳ ، دومین انتخابات پس از خروج نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۱ و نخستین انتخابات پارلمانی عراق بعد از نابودی داعش در سال ۲۰۱۷ بود.