۰ نفر

محل احتمالی دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی اینجاست

۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۴۹
کد خبر: 276662
 محل احتمالی دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی اینجاست

هتل پنج ستاره "شانگری-لا " در سنگاپور به احتمال زیاد میزبان نشست ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی خواهد بود.

به گزارش سی ان بی سی، در حالی که نشست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی قرار است 12 ژوئن در سنگاپور برگزار شود، گمانه زنی ها نشان می دهد که هتل شانگری-لا محتمل ترین مکان برای انجام این دیدار خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، دولت سنگاپور روز یکشنبه اعلام کرده است که منطقه اطراف این هتل طی روزهای 10 تا 14 ژوئن "منطقه ویژه" خواهد بود و این مساله گمانه زنی ها برای انجام دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی در این هتل را افزایش داده است. در این منطقه غیر از هتل شانگری-لا سایر هتل های لوکس و مجلل نیز واقع شده است.

هتل دیدار اون

کارشناسان اعلام کرده اند که تدابیر امنیتی در هتل شانگری-لا به شدت تقویت شده است.

یک افسر امنیتی سنگاپور در این باره گفت: هتل شانگری-لا با 792 اتاق در منطقه مسکونی سنگاپور واقع شده که با جاده های کوچک احاطه شده و این مساله کنترل جاده ها را برای نیروهای امنیتی تسهیل می کند.

نیروهای امنیتی سنگاپور تدابیر امنیتی ویژه ای را در این منطقه اتخاذ کرده اند. این هتل در سال 2015 میلادی نیز میزبان برگزاری نشست بین شی جین پینگ رئیس جمهور چین و "ما یینگ جون" رئیس جمهور سابق تایوان بوده است.

این هتل همچنین میزبان نشست امنیتی موسوم به مذاکرات شانگری-لا با حضور باراک اوباما، جورج دبلیو بوش روسای جمهور سابق آمریکا به همراه سایر مقام های دفاعی و امنیتی از سراسر جهان بوده است.

آمریکا و کره شمالی احتمالا طی چند روز اخیر درباره اعلام رسمی پایان جنگ کره طی سال های 1950 تا 1953 میلادی مذاکره کرده اند.

ترامپ به خبرنگاران گفته است که در دیدار روز جمعه با کیم یونگ چول مقام ارشد کره شمالی در کاخ سفید درباره پایان جنگ در شبه جزیره کره گفت‌وگو کرده است.