۰ نفر

موگرینی: اروپا با هیچکس در زمینه تجارت نمی‌جنگد

۱۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۰۰
کد خبر: 275751
موگرینی: اروپا با هیچکس در زمینه تجارت نمی‌جنگد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اروپا باید در راستای حفظ منافع خود، اقداماتی متناسب با وضع تعرفه‌های آمریکا صورت دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز جمعه گفت که اروپا اقدامات متناسب با وضع تعرفه‌های از جانب آمریکا در پیش می‌گیرد تا از منافع (خود) حفاظت کند.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، موگرینی در عین حال گفت: «اروپا با هیچکس در زمینه تجارت در جنگ نیست.»

آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که از این پس بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا تعرفه اعمال می‌شود.

این خبر را «ویلبر راس» وزیر بازرگانی آمریکا در یک نشست خبری اعلام کرد. این در حالی است که اتحادیه اروپا در ماه‌های گذشته تلاش کرده بود از آمریکا معافیت دائم تعرفه‌ای دریافت کند، اما راس گفت اتحادیه اروپا هم باید مانند چین این تعرفه‌ها را بپذیرد و آن‌ها را بپردازد.

این اقدام ترامپ واکنش انتقادی شدید کشورهای اروپایی را به دنبال داشت.

«ژان کلود یونکر»، رئیس کمیسیون اروپا با بیان اینکه از این تصمیم نگران است گفت: «امروز روز بدی برای تجارت جهانی است و ما در روزهای آینده تدابیری را برای مقابله با آن معرفی خواهیم کرد.»

یونکر افزود: «اتحادیه اروپا معتقد است این تعرفه‌های یکجانبه توجیه‌پذیر نیستند و با قواعد سازمان تجارت جهانی مغایرت دارند. نام این اقدام به کلام ساده و روشن، حمایت‌گرایی است.»

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان هم گفت: «پاسخ درست به سیاست آمریکا در وهله نخست، اروپای متحد است.»

آمریکا پیش از این برای کشورهای اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک معافیت تعرفه‌ای در نظر گرفته بود، اما به گفته راس این معافیت‌ها دیگر تمدید نمی‌شود و از این پس بر فولاد وارداتی از این کشورها 25درصد و بر آلومینیوم وارداتی 10 درصد تعرفه اعمال می‌شود.