۰ نفر

رسانه کره شمالی: پیونگ یانگ به دنبال کمک اقتصادی آمریکا نیست

۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۳۶
کد خبر: 274512
رسانه کره شمالی: پیونگ یانگ به دنبال کمک اقتصادی آمریکا نیست

رسانه حکومتی کره شمالی در یادداشتی ضمن انتقاد از برخی رسانه‌های آمریکایی نوشت که با پذیرش مذاکره، پیونگ یانگ به دنبال کمک اقتصادی از آمریکا نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رسانه حکومتی کره شمالی روز یکشنبه (امروز) نوشت گزارش‌های برخی رسانه‌های آمریکایی گستاخانه بوده و این چرندیات را گفته‌اند که کره شمالی با پذیرش شرایط آمریکا، کمک‌های اقتصادی غیردولتی دریافت می‌کند.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، روزنامه رودانگ سینمون کره شمالی این گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی را پوچ نامید و افزود «رسانه‌های آمریکایی هنوز این ایده را در اذهان عمومی می‌سازند که کره شمالی به امید دریافت کمک اقتصادی به میز مذاکره با آمریکا می‌آید ... این آمریکا بود که اولین بار خواستار گفت‌گوی کره شمالی و آمریکا شد».

در گزارش رودانگ سینمون آمده است، کره شمالی هرگز انتظار کمک اقتصادی از سوی آمریکا را ندارد. 

در ادامه رسانه حکومتی کره شمالی نوشت، تغییر چشمگیر در روابط کره شمالی و آمریکا به لطف تلاش‌های کره شمالی برای صلح و ثبات در شبه جزیره کره و جهان بوده است. 

روز گذشته، به طور غیرمنتظره سران دو کره با یکدیگر دیدار کردند. این دومین دیدار تاریخی سران دو کشور طی هفته‌های اخیر بود و از پیش قرار بود روز دوازدهم ژوئن سران کره شمالی و آمریکا دیدار کنند.