۰ نفر

تاکید ترکیه به حفاظت از شرکت‌هایش در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران

۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۳۶
کد خبر: 274045
تاکید ترکیه به حفاظت از شرکت‌هایش در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در نشست خبری درباره مسائل مهمی از جمله تحریم‌های آمریکا علیه ایران، خروج شبه‌نظامیان کُرد از منبج و خرید جنگنده‌های F-35 از آمریکا صحبت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه ترکیه امروز (جمعه) اعلام کرد این کشور هرکاری که بتواند انجام می‌دهد تا شرکت‌هایش را از تحریم‌های آمریکا علیه ایران حفاظت کند.

«حامی آکسوی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در نشست خبری با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌های ترکیه‌ای به بهانه همکاری با ایران، تاکید کرد: «برای حفظ کردن شرکت‌های ترکیه‌ای در برابر تحریم‌هایی آمریکایی، تمام اقدامات لازم را انجام می‌دهیم».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» آکسوی همچنین گفت که یک تیم از دیپلمات‌های آمریکایی به ترکیه سفر کرده‌اند و امروز قرار است طی جلسه‌ای در آنکارا درباره تحولات سوریه و تعیین تکلیف درباره شهر «منبج» دیدار می‌کنند.

وی با بیان اینکه این دومین کارگروه ترکی-آمریکایی است که برای هماهنگی اقدامات در سوریه، تشکیل می‌شود گفت در این جلسه نقشه راهی برای خروج شبه‌نظامیان کُرد یگان‌های مدافع خلق (YPG) از منبج و سپس کنترل مشترک آن توسط آنکارا و واشنگتن تعیین می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه همچنین گفت که ترکیه تمام شروط مورد نظر شرکت «لاکهید مارتین» برای فروش جنگنده‌های F-35 به این کشور را انجام داده و انتظار دارد که آمریکا نیز تعهداتش را اجرا کند.

وی با اشاره به ارائه طرحی در کنگره آمریکا برای ممانعت از فروش این جنگنده‌ها به ترکیه، تاکید کرد اگر چنین مسئله‌ای اجرا شود، آنکارا نیز به شدت واکنش نشان خواهد داد.