۰ نفر

مهاجرها کدام کشورها را امن می‌دانند؟

۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۵
کد خبر: 274011
 مهاجرها کدام کشورها را امن می‌دانند؟

بر اساس مطالعات انجام‌گرفته از سوی موسسه نظرسنجی گالوپ، در ۳۱ کشور جهان، دست‌کم سه نفر از هر ۱۰ بزرگسال گفته‎اند که می‌خواهند برای همیشه کشور خود را ترک کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، الهام میرمحمدی در تجارت نیوز نوشت؛ برای بخش بزرگی از جمعیت جهان، خانه جایی است که در آن شغل، غذا و امنیت پیدا می‌شود.

به اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، جنگ داخلی، قحطی و فقدان امنیت بخش بزرگی از جمعیت کشورهایی نظیر سوریه، سودان جنوبی و کنگو را در سال‌های اخیر وادار به مهاجرت کرده است. همچنین نرخ بیکاری بسیار بالا موجب شده بخشی از جمعیت کشور آلبانی، کشور خود را برای همیشه ترک کنند.

بر اساس مطالعات انجام‌گرفته از سوی موسسه نظرسنجی گالوپ، ۱۴ درصد از بزرگسالان جهان -معادل ۷۱۰ میلیون نفر- اعلام کرده‌اند که قصد دارند مهاجرت و برای همیشه کشور خود را ترک کنند.

اما سوال اینجاست که مقصد محبوب این مهاجران بالقوه کجاست؟ آنها امریکا را به عنوان انتخاب اول خود انتخاب کرده‌اند. پس از آن، آلمان، کانادا، انگلیس، فرانسه، استرالیا و عربستان سعودی به ترتیب اولویت آنها بوده است.

نتایج یک نظرسنجی که موسسه گالوپ با ۵۸۷ هزار نفر در ۱۵۶ کشور جهان و در بازه زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ انجام داده، نشان می‌دهد که در مجموع ۲۰ کشور بیش از دو سوم از مهاجران بالقوه جهان را به خود جذب می‌کنند.

جدول زیر ده کشوری که مهاجران بالقوه به عنوان مقصد خود برگزیده‌اند نشان می‌دهد:

08

ایالات متحده امریکا برای سالیان متمادی مقصد جذاب مهاجران بوده است. محبوبیت آلمان نیز پس از آنکه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، وعد داد که هیچ محدودیتی در مورد پناهندگان به این کشور اعمال نخواهد کرد، افزایش چشمگیری یافت. این در حالی است که نظرسنجی گالوپ در زمان افزایش بحران مهاجرت در اروپا انجام شد.

از سوی دیگر، مطالعات این موسسه نشان می‌دهد که پس از برگزاری رفراندوم خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت)، تعداد مهاجران بالقوه که انگلیس را جذاب می‌دانستند کاهش یافته است. در بازه زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲، حدود ۴۳ میلیون نفر این کشور را به عنوان مقصد خود برای مهاجرت نام برده بودند و این رقم در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ به ۳۵ میلیون نفر کاهش یافت.

بر اساس این نظرسنجی در ۳۱ کشور جهان، دست‌کم سه نفر از هر ۱۰ بزرگسال گفته‎اند که می‌خواهند برای همیشه کشور خود را ترک کنند.

تمایل به مهاجرت در کشورهای غیراروپایی، آمریکای لاتین، کارائیب، خاورمیانه و شمال آفریقا به شکل چشمگیری افزایش یافته است. در حالی تمایل به ترک کشور در آسیا، آمریکا و کانادا بدون تغییر باقی مانده است.

به دنبال بحران مالی و بهبود شرایط اقتصادی پس از آن، در برخی نقاط جهان میزان مهاجرت تغییری نکرده است در حالی که افزایش ناآرامی‌ها و عدم امنیت در برخی مناطق موجب شده حجم مهاجرت به شکل قابل توجهی افزایش یابد.