۰ نفر

کرملین: مسکو در نظر دارد گفت‌وگوهای دیپلماتیک با کره شمالی برگزار کند

۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۳۰
کد خبر: 273870
کرملین: مسکو در نظر دارد گفت‌وگوهای دیپلماتیک با کره شمالی برگزار کند

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه از تصمیم مسکو برای انجام گفت‌وگوهای دیپلماتیک با کره شمالی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز پنج‌شنبه گفت، مسکو در نظر دارد تا گفت‌وگوهای دیپلماتیک با کره شمالی برگزار کند.

بنابراین گزارش، پسکوف در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ان تی وی» گفت، روسیه و کره شمالی قرار است تماس‌های دیپلماتیکی به منظور گفت‌وگو درباره اوضاع شبه‌جزیره کره برگزار کنند.

وی ادامه داد: «ما امیدواریم تا نتایج مثبتی حاصل شود. همانطور که می‌دانید روسیه در نظر دارد تماس‌هایی میان نمایندگان دو کشور برگزار کند و این مذاکرات احتمالا در سطح دیپلماتیک برگزار می‌شود».

این مقام روس افزود:‌ «ما برای بهتر شدن اوضاع امیدواریم: اینکه ما بتوانیم این جریان را حفظ کنیم».

سخنگوی کاخ کرملین تأکید کرد، «مسکو موضعی پایدار و شناخته شده در رابطه با حل بحران شبه‌جزیره کره دارد. ما می‌خواهیم کشورها از هرگونه اقدامی که منجر به افزایش تنش‌ها در این منطقه شود خودداری کنند».

پسکوف همچنین گفت: «علاوه بر این ما مخالف خدشه دار شدن روند سازش شکننده ای هستیم که به تازگی ایجاد شده است.»

بعد از آنکه سران دو کره دیداری تاریخی در روستای آتش بس مرزی در روز 27 آوریل داشتند، کره شمالی با خلع سلاح اتمی و تخریب سایت آزمایش اتمی خود موافقت کرد. در آن دیدار تاریخی مقرر شد، سران کره شمالی و آمریکا نیز با یکدیگر دیدار کنند و دیدار دومی میان مقامات دو کره برگزار شود. 

هفته گذشته یک روز پیش از دیدار دوم مقامات دو کره، به دلیل برگزاری رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره، کره شمالی این دیدار را لغو و تهدید به لغو دیدار با آمریکا کرد. 

قرار است در روزهای 23 تا 25 ماه می کره شمالی سایت آزمایش اتمی پیونگی-ری را در حضور خبرنگاران خارجی تخریب کند.