۰ نفر

رژیم صهیونیستی بنادر صیادی غزه را بمباران کرد

۲ خرداد ۱۳۹۷، ۸:۲۹
کد خبر: 273521
 رژیم صهیونیستی بنادر صیادی غزه را بمباران کرد

خبرگزاری «معا» فلسطین گزارش داد، جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه دو بندرصیادی در غرب شهر غزه را بمباران کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جنگنده های ارتش اشغالگر قدس، در همین حال، یک مرکز متعلق به گردان های «شهدای القسام» در نزدیکی قبرستان شرقی در شمال نوار غزه نیز هدف حملات هوایی قرار گرفت.

خبرگزاری معا اعلام کرد، پس از حمله جنگنده ای اسرائیلی به نوار غزه و بمباران بنادر صیادی آن، صدای سه انفجار مهیب در سراسر این شهر به گوش رسید.

شاهدان عینی در این باره اعلام کردند، حملات هوایی اسرائیل به بنادر غرب غزه موجب شعله ورشدن آتش در این بنادر شد و نیروهای امداد و نجات فلسطین را برای مهار شعله حریق به محل حادثه کشاند.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین هرگونه خسارت جانی در پی حملات هوایی رژیم تل آویو به غزه را رد کرد.

نوار غزه از دوشنبه گذشته (24 اردیبهشت) و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس که بر خلاف تمامی موازین و قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت ملل متحد است، نا آرام است.

با وجود مخالفت و تحریم بسیاری از کشورهای جهان مانند اتحادیه اروپا، 14 می (24 اردیبهشت) در اقدامی تحریک آمیز طی مراسمی، سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.

نظامیان صهیونیست در این روز، راهپیمایی مردم غزه را در هفتادمین سالگرد «روز نکبت» (اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها) و اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس به خاک و خون کشیدند و در جریان حمله ارتش اشغالگر به تظاهر کنندگان مسالمت آمیز، 64 فلسطینی شهید و سه هزار و 188 تن دیگر زخمی شدند.

شمار شهدای فلسطینی از آغاز راهپیمایی بزرگ بازگشت (10 فروردین) تاکنون به 116 فلسطینی رسید و در این مدت، 12 هزار و 520 تن دیگر نیز زخمی شدند.