۰ نفر

ترامپ درباره نشست احتمالی با "اون" از دستیارانش مشورت می‌خواهد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۱۶
کد خبر: 273076
ترامپ درباره نشست احتمالی با "اون" از دستیارانش مشورت می‌خواهد

نیویورک تایمز گزارش داد که دونالد ترامپ در خصوص شرکت یا عدم شرکت در دیدار برنامه‌ریزی شده‌اش با رهبر کره شمالی که ممکن است شرمساری سیاسی او را در پی داشته باشد، از مشاورانش مشورت می‌خواهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مقامات دولتی آمریکا به روزنامه تایمز گفته‌اند که اعلام احتمال عدم تمایل کره شمالی برای کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای در ازای دریافت کمک اقتصادی از جانب رییس هیئت مذاکره‌کنندگان کره شمالی، ترامپ را خشمگین و غافلگیر کرده است.

به گزارش تایمز، دونالد ترامپ چند روز پیش در تماسی تلفنی با مون جائه این، ریس جمهور کره جنوبی از او پرسید که چرا انتشار بیانیه‌های کره شمالی به طور عمومی با تضمین‌های شخصی که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به مون داده، مطابقت ندارند.

این تماس سه روز پیش از دیدار ترامپ و مون در واشنگتن صورت گرفت.

به نوشته تایمز، دستیاران ترامپ از ابراز تمایل زیاد وی برای دیدار با کیم نگران هستند و بر این باورند که ممکن است کیم با دیدن این تمایل از جانب ترامپ، تضمین‌های کوتاه ‌مدتی را ارائه دهد.

از طرفی دیگر نیز دونالد ترامپ با خارج شدن از توافق هسته‌ای ایران که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا به دست آمد، تحت فشار بیشتری قرار گرفته است.

با این وجود دستیاران سابق ترامپ به روزنامه تایمز گفته‌اند که او همیشه در برابر قرار گرفتن در جریان جزییات برنامه هسته‌ای ایران مقاومت کرده است.

کره شمالی هفته گذشته و در پی مانور نظامی کره جنوبی و آمریکا، نشست برنامه‌ریزی شده خود را با کره جنوبی لغو کرد و در خصوص لغو دیدار با آمریکا نیز هشدار داد.