۰ نفر

ایتالیایی ها علیه سقط جنین تظاهرات کردند

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۱:۲۱
کد خبر: 272670
ایتالیایی ها علیه سقط جنین تظاهرات کردند

هزاران ایتالیایی علیه سقط جنین با شعار 'سقط جنین نخستین عامل زن کشی در جهان است' راه پیمایی کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، ایتالیایی ها امروز در مرکز شهر رم با به دست گرفتن شعار نوشته هایی نظیر'سقط جنین خشونت است'، 'جان انسان مقدس است' ، 'سقط جنین یک میلیارد قربانی گرفته است' و 'هر سقط جنین برابر با یک کودک مرده است' ، در دفاع از حق زندگی، علیه سقط جنین راه پیمایی کرده و آن را نخستین عامل پدیده زنکشی در جهان خواندند. 

در هشتمین دور از 'راه پیمایی برای زندگی' برای دفاع از 'جان انسان از آغاز تا پایان' و علیه قانون 194 در خصوص توقف بارداری هزاران کودک همراه والدین خود شرکت داشتند. 

سقط جنین در ایتالیا در 40 سال اخیر بیش از 6 میلیون قربانی گرفته است و معترضین از دولت می خواهند تا در این خصوص مداخله کند. 

مخالفان سقط جنین همچنین در بیانیه ای از مردم دعوت کردند تا درخصوص حق زندگی به عنوان نخستین اصل غیرقابل مذاکره که در قلب ها و منطق هر انسان حک شده است، تامل کنند. 

سقط جنین در ایتالیا تا قبل از سال 1978 غیر قانونی بود و با متخلفین برخورد قانونی می شد، اما هم اکنون در این کشور مادر حق دارد تا در سه ماه نخست بارداری تصمیم به سقط جنین بگیرد و درصورتی که جنین ناقص و یا برای مادر خطرناک باشد نیز می توان حتی پس از این مدت سقط جنین کرد.