۰ نفر

آمریکا کمک های خود به شمال غرب سوریه را قطع کرد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۲۱
کد خبر: 272526
 آمریکا کمک های خود به شمال غرب سوریه را قطع کرد

مقام های آمریکایی از قطع همه کمک های اختصاص یافته این کشور به منطقه شمال غرب سوریه خبر دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی بی اس به نقل از مقام های دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر داد که واشنگتن همه کمک های اختصاص یافته به منطقه شمال غرب سوریه را قطع کرده است.

در نتیجه این تصمیم که در طول چند هفته اخیر اتخاذ شده، میلیون ها دلار کمک مالی ایالات متحده که با عناوینی چون مقابله با افراطی گرایی، حمایت از جامعه و رسانه مستقل و تقویت آموزش به این منطقه اختصاص یافته بود، قطع شد.

به نوشته تارنمای رسمی سی بی اس، پس از آنکه ترامپ اعلام کرد خواستار خروج کامل نیروهای آمریکایی و قطع کمک های مالی به سوریه است، این اولین منطقه از این کشور است که شاهد خروج رسمی واشنگتن است.

دولت آمریکا پس از این اعلام ترامپ موظف شده بود که همه کمک های واشنتگن به سوریه را مورد بررسی قرار داده و مناطقی را که امکان صرفه جویی در هزینه های آمریکا را دارد مشخص کند.

ترامپ که در سیاست نیز فردی تاجر مسلک بوده و همه چیز را با سود و زیان مالی می سنجد، پیشتر گفت که هزینه حضور آمریکا در سوریه را باید کشورهای عربی بپردازند.

وی همچنین خواستار جایگزینی نیروهای ارتش کشورهای عربی با نیروهای آمریکایی در سوریه شده و این موضوع را از طریق مقام های امنیتی خود با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در میان گذاشته است.

دولت ترامپ پیش از اقدام اخیر خود، تامین مالی گروه هایی همچون گروه موسوم به کلاه سفیدها را نیز قطع کرده است.

اواخر فروردین ماه، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه پس از دیدار با ترامپ در کاخ سفید اعلام کرد که وی را برای تداوم حضور واشنگتن در سوریه قانع کرده است.

اما ساعتی پس از آن سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای گفت که ترامپ همچنان خواهان خروج هرچه زودتر نیروهای این کشور از سوریه است.

آمریکا و چند کشور همپیمان ضدسوری از سال 2014 به بهانه مبارزه با تروریست ها، ائتلافی نظامی در خارج از چارچوب سازمان ملل متحد تشکیل داده و به خاک سوریه تهاجم برده‌اند.