۰ نفر

بازسازی گروه‌های تروریستی در سوریه

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۳۰
کد خبر: 272293
 بازسازی گروه‌های تروریستی در سوریه

تارنمای المرصد ارگان گروه های مخالف سوریه از تلاش دو گروه (تروریستی) 'جیش الاسلام' و 'اجناد الشام' برای بازسازی ساختار و توان نظامی خود خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این دو گروه پس از تحمل شکست ها و تلفات سنگین در 'دوما' و 'غوطه شرقی' در استان ریف دمشق مجبور شدند این مناطق را ترک کرده و پس از تحویل دادن تسلیحات سنگین و نیمه سنگین خود به ارتش سوریه رهسپار شمال این کشور شوند.

عناصر وابسته به گروه تروریستی جیش الاسلام پس از خروج از دوما و غوطه شرقی به شهر جرابلس در شمال شرق حلب رفته اند و عناصر گروه تروریستی 'أجناد الشام' نیز در بخش هایی از استان حلب که در تصرف تروریست ها می باشد، ساکن شدند.

بر اساس این گزارش، ابوهمام البویضانی سرکرده جدید گروه تروریستی 'جیش الاسلام' با مسئولان این تشکیلات در استان حلب دیدار و گفت وگو کرد.

المرصد خاطرنشان کرد که سرکرده های 'جیش الاسلام' (با تغییر رویه و تفکرات خود) به نیروهای خود اعلام کرده اند که ما هم اکنون سه دشمن فراروی خود داریم که عبارتند از: 'نیروهای کرد'، 'هیات تحریر الشام' و داعش.

به نوشته المرصد، هدف از این نشست بازسازی ساختار و توان نظامی گروه تروریستی به اصطلاح 'جیش الاسلام' بوده و در همین رابطه به هر یک از عناصر این گروه 200 دلار آمریکایی پرداخت شده است.

در همین راستا جیش الاسلام در شهر 'الباب' و حومه شمال شرق حلب فعال شده و اقدام به خرید ده ها خودرو و تجهیزات نظامی کرده و یک مقر نظامی برای خود در اطراف شهر الباب برپا کرده است.

همچنین دیگر گروه تروریستی یعنی أجناد الشام عناصر مسلح سابق خود را که از شهر دوما و غوطه شرقی خارج شده اند، فراخوانده و از آنها خواسته تا به حومه شمال شرق حلب بیایند تا به صفوف آنان ملحق شوند.

به گفته سرکرده های اجناد الشام هدف از انجام این کار بازسازی ساختاری و احیای مجدد این تشکیلات می باشد.

عملیات آزادسازی غوطه شرقی توسط نیروهای مقاومت اسلامی و ارتش سوریه ششم اسفند 1396 آغاز و در تاریخ بیست و پنجم فروردین 1397 این منطقه کاملا آزاد شد.