۰ نفر

آغاز مراسم نمادین انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۵۴
کد خبر: 271447
آغاز مراسم نمادین انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی

مراسم مقدماتی انتقال سفارتخانه آمریکا در فلسطین اشغالی از تل‌آویو به قدس با حضور مقامات مختلف اسرائیلی و آمریکایی آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  فارس، مراسم مقدماتی انتقال سفارتخانه آمریکا در فلسطین اشغالی از تل‌آویو به قدس آغاز شد. مراسم اصلی حدود ساعت 5 عصر (به وقت تهران) آغاز می‌شود.

 دسامبر سال گذشته بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی یک‌جانبه ضمن به رسمیت شناختن قدس اشغالی به پایتختی رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که سفارتخانه خود را از تل‌آویو به این شهر منتقل می‌کند.

این اقدام اعتراض‌ها و مخالفت‌های بین‌المللی را درپی داشته و بسیاری از کشورهای جهان از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و ژاپن اعلام کردند که از این تصمیم واشنگتن تبعیت نخواهند کرد و تا زمان تاسیس دولت فلسطینی در چارچوب راهکار دو دولتی، سفارتخانه خود را منتقل نمی‌کنند.

روز گذشته (یکشنبه) یک هیأت از مقامات آمریکا شامل وکلا، دیپلمات‌ها و مهندسان من‌جمله «جارد کوشنر» و «ایوانکا ترامپ» داماد و دختر رئیس‌جمهور آمریکا، برای شرکت در مراسم انتقال امور دیپلماتیک سفارت، همزمان با هفتادمین سالگرد تأسیس رژیم جعلی اسرائیل، وارد فلسطین اشغالی شد.

12:15 - «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری ایالات متحده طی سخنرانی در این مراسم با اشاره به خروج ترامپ از برجام، گفت که تحریم‌ها علیه ایران یک تهدید توخالی نیست بلکه واقعی هستند و آمریکا به اجرای آنها تا زمانی که ایران یک توافق واقعی که مانع از دستیابی به سلاح اتمی شود را امضا کند، ادامه می‌دهد.

12:00 - «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی نیز گفت انتقال سفارتخانه بدون شجاعت ترامپ امکان‌پذیر نبود.

11:50 - «باراک راوید» خبرنگار شبکه 10 رژیم صهیونیستی تاکید کرد که هیچ سناتور یا نماینده یا مقام آمریکایی از حزب دموکرات در این مراسم شرکت نکرده و گزارش‌ها مبنی بر «دو حزبی» بودن این مراسم نادرست است.

11:40 - سرهنگ «آیلت شاکد» وزیر دادگستری این رژیم به عنوان سخنران بعدی با ادعای اینکه قدس اشغالی همواره پایتخت رژیم صهیونیستی بوده، گفت: «خروج ترامپ از توافق هسته‌ای ایران، نشانه دیگری از شجاعت او است...رئیس‌جمهور آمریکا، چرچیل قرن 21 است».

شاکد همچنین با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، گفت هر کشوری که بخواهد آنها را تهدید کند، پاسخ سختی دریافت خواهد کرد.

11:30 - در ابتدای این مراسم سرهنگ «نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی با تشکر از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارتخانه، در تهدیدی غیر مسقیم علیه ایران، حزب‌الله و محور مقاومت، گفت که دشمنانی که بخواهند موجودیت این رژیم را به خطر بیاندازند، با پاسخ آهنین مواجه خواهند شد.