۰ نفر

وزیر خارجه آمریکا:

خواهان همکاری با اروپا درباره برجام هستیم

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۵۹
کد خبر: 271291
خواهان همکاری با اروپا درباره برجام هستیم

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که کشورش همچنان خواهان همکاری با اروپایی بر سر توافق هسته‌ای ایران است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که کشورش همچنان خواهان همکاری با اروپایی بر سر توافق هسته‌ای ایران است.

پامپئو ابراز امیدواری کرد که ایالات متحده و کشورهای اروپایی بتوانند به توافقی درباره ایران که کارایی داشته باشند، دست یابند.

وی افزود که ایرانی‌ها فکر می‌کنند که براساس برجام می‌توانند بدون اینکه مجازات شوند، اقداماتی را انجام دهند، «هنگامی که این توافق برقرار بود، ایرانی‌ها در سرتاسر خاورمیانه جولان می‌دادند».

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان گفت اگر کره شمالی با برچیدن کامل برنامه تسلیحات هسته‌ای خود موافقت کند، ایالات متحده به شرکت‌های آمریکایی برای سرمایه‌گذاری در این کشور اجازه خواهد داد.

به گفته پامپئو، «بخش خصوصی آمریکا برای کمک به ساخت شبکه انتقال انرژی کره شمالی که نیازمند مقدار عظیمی از الکتریسیته است [به این کشور] خواهند آمد».

وی افزود اگر کره شمالی تقاضاهای ایالات متحده را اجابت کند، آمریکایی‌ها به سرمایه‌گذاری در زیرساخت و بخش کشاورزی کره شمالی برای کمک به تغذیه مردم این کشور کمک خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «فکر می‌کنم چشم‌انداز کره شمالی برای تبدیل شدن به یک کشور معمولی این است که با بقیه جهان مانند کره جنوبی رفتار کرده و تعامل کند».

وی افزود به عنوان یک پیش‌شرط برای نشست تاریخی با ترامپ، ایالات متحده به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اطمینان خواهد داد که به دنبال تغییر رژیم نخواهد بود؛ «ما برای مطمئن کردن [وی] تضمین امنیتی خواهیم داد».

وی اعلام تصمیم کره شمالی برای تخرین سایت آزمایش‌های هسته‌ای طی 10 تا 12 روز آتی را «خبری خوب برای مردم آمریکا و جهان» دانست.