۰ نفر

لاستمپا: اتحادیه اروپایی در تلاش برای دور زدن تحریم ها است

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۱۷
کد خبر: 270636
لاستمپا: اتحادیه اروپایی در تلاش برای دور زدن تحریم ها است

روزنامه ایتالیایی 'لاستمپا' در گزارشی با اشاره به دور جدید تحریم های ضد ایرانی آمریکا، نوشت: صنایع بزرگ اروپایی در تماس با دولت های خود هستند تا راهکاری برای دور زدن تحریم ها برای حمایت از کسب و کار خود در ایران پیدا کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایرنا، لاستمپا روز پنجشنبه افزود: تدابیر اروپا برای حمایت از قراردادهای در دست اجرا در دو مرحله، در ماه اوت و در ماه نوامبر، وارد عمل خواهد شد و قراردادهای جدید، بلافاصله هدف مجازات های آمریکا قرار خواهد گرفت. اتحادیه اروپا پس از چین و امارات، سومین شریک تجاری ایران در دنیاست و در سال 2017 حجم مبادلات بالغ بر 20 میلیارد یورو بوده است. 
کمیسیون اروپا چهارشنبه آینده موضوع چگونگی حمایت از همکاری های اقتصادی با ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد و چهارشنبه شب رئیسان 28 کشور اروپایی در صوفیه در این رابطه مذاکره خواهند کرد. یکی از راه های پیشنهادی، توسل به آیین نامه اروپایی سال های دهه نود میلادی مرتبط با تحریم آمریکا علیه کوبا با هدف خنثی سازی تاثیرات برون مرزی مجازات های کشورهای ثالث در قبال صنایع اروپایی است. 
یک راه دیگر، استفاده از بانک اروپایی سرمایه گذاری است تا از اعمال مجازات های آمریکا در قبال شرکت هایی که با دلار کار می کنند، جلوگیری شود. مراجعه به سازمان تجارت جهانی نیز از دیگر گزینه های اروپاست. 
فرانسه، با توجه به قراردادهای عظیم توتال، گروه پژو – سیتروئن، گروه رنو و گروه آلستوم، از فعالترین کشور های اروپایی در مقابله با تحریم های آمریکاست. آلمان نیز که اولین شریک تجاری ایران در اتحادیه اروپایی می باشد، در پی یافتن راه حلی برای حمایت از سرمایه گذاری های صنایع خود می باشد. ایتالیا، هلند و اتریش نیز با توجه به مناسبات تجاری و مالی خود با ایران، در پی یافتن راهی برای مواجهه با تحریم های جدید واشنگتن هستند.