۰ نفر

ایران و بلژیک در زمینه تولید توربین های گازی همکاری می کنند

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۵۱
کد خبر: 270630
ایران و بلژیک در زمینه تولید توربین های گازی همکاری می کنند

راهکارهای تداوم همکاری برای ساخت توربین‌های گازی کلاس F و H و ظرفیت‌های بالاتر روز پنجشنبه در مراسمی که با حضور مدیران ارشد، کارفرمایان، سرمایه گذاران، مشاورین و پیمانکاران دو شرکت مپنا بویلر ایران مستقر در ساوجبلاغ و cmi بلژیک برگزار شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا، گفت: این مراسم در ادامه انعقاد قرارداد انتقال تکنولوژی و لیسانس محصولات جدید بویلر ترتیب داده شده و مقامات و مدیران ارشد سازمان‌های فعال کارفرمایی، اجرایی و سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف انرژی شامل صنایع نیروگاهی، نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع معدنی حضور دارند و به تبادل نظر می پردازند.

عبدالمجید رجبی گفت: این قرارداد، شرکت مپنا بویلر را قادر نموده تا با بهره‌گیری از دانش فنی و تجربیات گرانبهای خود و آخرین فناوری‌های روز دنیا که از شرکت CMI دریافت می کنند، مدرن‌ترین بویلرهای بازیافت حرارت را در رنج وسیعی از ظرفیت‌های تولیدی و مدل‌های عملکردی در داخل کشور طراحی و تولید کنند که از آن جمله می‌توان به بویلرهای بازیافت حرارتی در پائین دست توربین‌های گاز رده F و Hو بالاتر اشاره کرد.

رجبی گفت: این بویلرها قادر خواهند بود که کلیه الزامات پلنت‌های تولید بخار را مطابق با استانداردهای روز دنیا برآورده نمایند.

وی افزود: این همایش فرصتی است در راستای تبادل نظر بین مدیران ارشد سازمان های فعال (کارفرما، سرمایه گذار، مشاور و پیمانکار) با مدیران ارشد شرکت CMI (دارنده رتبه 1 جهانی در بازار بویلر های بازیافت) در حوزه انرژی که در آن موضوعات متنوعی از جملــه آخرین فناوری های بویلــر های بازیافت کلاس اف و اچ، مطرح شد.

رجبی افزود: بر اساس مفاد این قرارداد، شرکت بلژیکی CMI، دانش فنی و لیسانس بویلرهای بازیافت حرارتی در پائین‌دست توربین‌های گازی کلاس Fو H و ظرفیت‌های بالاتر را به مدت 10 سال در اختیار شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا قرار می‌دهد. این قرارداد در صورت توافق طرفین تا پنج سال دیگر نیز تمدید می‌شود.

مدیرعامل cmi بلژیک گفت: شرکت CMI که به تازگی دویستمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفته دارای رتبه دوم در بازار بویلرهای بازیافت نیروگاهی در دنیا بوده و تا کنون بیش از 700 بویلر بازیافت را در سراسر جهان در پیوند با کلیه سازندگان اصلی توربین از جمله GE، زیمنس، میتسوبیشی، هیتاچی، آنسالدو و ... طراحی و تولید کرده است.

ژان میشل جرارد افزود: در ایران ظرفیت بسیار بالایی برای احداث سیکل های ترکیبی با راندمان حدود 58 درصد وجود دارد که با استفاده از کلاس های f محقق خواهد شد.

وی گفت: بهترین توافق انتقال تکنولوژی در خصوص طراحی و اجراست که مپنا به خوبی به این تکنولوزی رسیده است.