۰ نفر

بورس های کشورهای عربی کاهشی شدند

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۲۰
کد خبر: 269983
بورس های کشورهای عربی کاهشی شدند

در حالی که احساس عدم قطعیت در مورد سرنوشت توافق هسته ای ایران و تنش های تجاری آمریکا و چین بر احساس سرمایه گذاران تاثیر منفی گذاشته، شاخص های بورس در بازارهای اصلی کشورهای حاشیه خلیج فارس کاهشی شدند.

به گزارش رویترز، در حالی که احساس عدم قطعیت در مورد سرنوشت توافق هسته ای ایران و تنش های تجاری آمریکا و چین بر احساس سرمایه گذاران تاثیر منفی گذاشته، شاخص های بورس در بازارهای اصلی کشورهای حاشیه خلیج فارس کاهشی شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ شب گذشته در توئیتی اعلام کرد که روز سه شنبه تصمیم خود در مورد ماندن یا خروج از توافق هسته ای ایران را اعلام خواهد کرد. در عین حال، نگرانی ها از تنش های تجاری بین آمریکا و چین نیز چند هفته ای است که بازارها را نگران کرده است.

به رغم رسیدن قیمت جهانی نفت به بالاترین رقم ها در طی بیش از 3 سال گذشته، بازارهای مالی منطقه حاشیه خلیج فارس کاهشی بوده اند. شاخص بورس عربستان در معاملات اولیه شاهد افت 0.2 درصدی بود.

بانک الرجحی و شرکت سعودی الکتریسیتی بزرگترین کاهش ارزش سهام خود را شاهد بودند و به ترتیب افت 0.2 و 1.4 درصدی را به ثبت رساندند.

همچنین شاخص مدیران خرید بانک ان بی دی امارات نشان داد، میزان فعالیت بخش خصوصی غیرنفتی عربستان در ماه آوریل ضعیف ترین رشد 9 سال گذشته را تجربه کرده است. این کاهش ناشی از تقاضای داخلی و صادرات ضعیف بوده که به گفته ختیجه حق، تحلیلگر ان بی دی امارات، با توجه به افزایش قیمت نفت و بالا رفتن هزینه های دولتی در سال 2018، غیرمنتظره به نظر می رسد.

سهام گازکوی ابوظبی نیز پس از اعلام کاهش 40.2 درصدی سوددهی اش در سه ماهه پایانی سال گذشته، شاهد افت 0.8 درصدی بود.

در بازار دوبی، شاخص اصلی بورس این شهر شاهد افت 0.1 درصدی بود. شاخص بورس ابوظبی هم افتی 0.8 درصدی داشت. همچنین شاخص بورس قطر افت 0.1 درصدی را شاهد بود.