۰ نفر

شلیک موشک بالستیک یمن به سمت مواضع سعودی

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۳۲
کد خبر: 269464
شلیک موشک بالستیک یمن به سمت مواضع سعودی

نیروهای یمنی امروز یک فروند موشک بالستیک »قاهره ام۲» را به سمت مواضع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی شلیک کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله امروز یکشنبه یک فروند موشک بالستیک «قاهر ام۲» را به سمت مواضع شبه نظامیان ائتلاف سعودی در غرب شهرستان موزع واقع در غرب یمن شلیک کرد.

 نیروی موشکی یمن پیشتر همزمان با مراسم تشییع پیکر شهید صالح الصماد رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن، 8 موشک بالستیک از نوع «بدر 1» را به سوی چندین مقر اقتصادی و حیاتی در منطقه «جازان» شلیک کرده بود.

حملات موشکی ارتش یمن به عمق خاک عربستان از ابتدای سال جدید میلادی شدت پیدا کرده است؛ به طوری که از ماه ژانویه سال 2018 تاکنون ده‎ها فروند موشک بالستیک شلیک شده است که این مساله نشان‌دهنده افزایش روزافزون اقتدار دفاعی موشکی ارتش یمن و انصارالله با وجود محاصره همه جانبه این کشور توسط رژیم سعودی است.

سعودی‎ها ابتدای جنگ علیه یمن بر این باور بودند که می‎توانند این کشور فقیر عربی را با استفاده از تجهیزات نظامی آمریکایی و غربی به سرعت اشغال کنند، اما این مقاومت مردم یمن و چه بسا قدرت موشکی بالای آنها است که تاکنون مانع از تحقق این هدف سعودی‎ها شده است.

تقویت توان موشکی یمن اگرچه معادلات نظامی این کشور در مقابله با تجاوزات عربستان را تغییر داده است، اما یمنی‎ها با شلیک این موشک‎ها قصد دارند به کشورهای عضو ائتلاف سعودی مانند امارات این پیام را بدهند که در تیررس آنها قرار دارند. حال اگرچه مسافت شلیک موشک از پایگاه صعده تا نقطه اصابت در امارات و بحرین، طولانی‌‌تر و نیاز به برد بیش از 900 کیلومتر دارد، اما ذخیره موشکی ارتش یمن و انصارالله نشان داده که بهره‌مند از موشک‎های بالستیک با برد 1200 کیلومتر نیز هستند.