۰ نفر

ولایتی: ایران در صورت عقب‌نشینی آمریکا از برجام مقابله می‌کند

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۱۱
کد خبر: 269457
ولایتی: ایران در صورت عقب‌نشینی آمریکا از برجام مقابله می‌کند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: آمریکایی ها اگر بخواهند از برجام عقب بنشینند، حتما جمهوری اسلامی ایران متناسب با شرایطی که آنها می خواهند تحمیل کنند مقابله و آنان را پشیمان خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، علی اکبر ولایتی عصر یکشنبه در جریان بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران درباره پاسخ ایران به آمریکا در مساله برجام افزود: دست ایران برای هر نوع تصمیمی که برای مساله هسته ای می گیرد، باز است و آمریکایی ها می توانند این موضوع را امتحان کنند.
وی ادامه داد: آمریکایی ها اگر بخواهند از برجام عقب بنشینند و یا یک بازی سیاسی دیگری درآورند که ایران از بهره ای که استحقاق آن را دارد محروم شود، حتما جمهوری اسلامی ایران متناسب با شرایطی که آمریکایی ها می خواهند تحمیل کنند مقابله و آنان را پشیمان خواهد کرد.

** زوال اسرائیل به تاخیر نمی افتد
ولایتی، مساله اصلی منطقه را موضوع فلسطین دانست و گفت: کاری که رئیس جمهوری کنونی آمریکا می خواهد انجام دهد (انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس) در حقیقت یک اعلامیه بالفور شماره 2 است.
وی ادامه داد: متاسفانه همانطور که در اوایل قرن بیستم بعضی از خائنان منطقه با نظر انگلیسی ها در جهت اشغال فلسطین توسط صهیونیستها همراهی کردند امروز نیز برخی از مرتجعین منطقه، مشخصا رژیم سعودی با آمریکا برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس همکاری می کنند. 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل اضافه کرد: به این ترتیب، این موضوع کامل کردن اشغال قدس است که قبله اول مسلمانان و متعلق به جهان اسلام است، ولی آنها با بعضی کارهای حاشیه ای که در منطقه انجام می دهند، جهان اسلام و فلسطینیان نمی گذارند آب خوش از گلوی اسرائیلی ها و صهیونیست ها پایین برود.
وی اظهار داشت: قطعا مسلمانان با بالفور شماره 2 مقابله خواهند کرد و به مبارزه ادامه می دهند، همانطور که به نوعی انتفاضه شروع شده است و تداوم هم خواهد داشت.
ولایتی تاکید کرد: اسرائیل و رژیم صهیونیستی بدون تردید رو به زوال است و با دخالت هایی که در سوریه و سایر کشورها دارد، این سقوط اسرائیل را به تعویق نخواهد انداخت.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از روز 12 تا 22 اردیبهشت ماه در محل مصلای امام خمینی (ره) تهران برپا است.