۰ نفر

هشدار کره شمالی درباره اقدامات مخرب آمریکا

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۵۰
کد خبر: 269372
هشدار کره شمالی درباره اقدامات مخرب آمریکا

در حالی که تنها چند هفته زمان به برگزاری نشست رهبران آمریکا و کره شمالی باقی است، پیونگ یانگ از ادعاهای گمراه کننده واشنگتن به شدت انتقاد کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی قصد دارند طی هفته های آینده نخستین نشست خود را برگزار کنند، پیونگ یانگ امروز یکشنبه نسبت به این ادعاهای گمراه کننده واشنگتن واکنش نشان داده است که مدعی شده حداکثر فشار سیاسی و تحریم ها کره شمالی را به پای میز مذاکره کشانده است.خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور هشدار داده است که طرح این ادعاها یک تلاش خطرناک برای نابودی روند خلع سلاح شبه جزیره کره است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، رهبر کره شمالی در دیدار اخیر خود با رئیس جمهور کره جنوبی، آمادگی خود را برای همکاری در زمینه خلع سلاح اعلام کرده است.

ترامپ و سایر مقام های ارشد آمریکایی بارها اعلام کرده اند که سیاست سختگیرانه واشنگتن در قبال کره شمالی، همراه با تشدید فشار از سوی چین بزرگترین شریک تجاری پیونگ یانگ، نقش مهم و قاطعی در تحولات اخیر شبه جزیره کره داشته است. همین سال گذشته بود که کره شمالی موشک های بالستیک دوربرد خود را آزمایش کرد و این اقدام موجب جنگ لفظی و اظهارات توهین آمیز رهبران آمریکا و کره شمالی علیه یکدیگر شد.

ولی اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی ظاهرا با این هدف بوده است که پیونگ یانگ موضع خود را در آستانه دیدار با ترامپ تقویت کند. کره شمالی اعلام کرده است که رهبر این کشور با خواست و تمایل خودش حاضر به مذاکره شده است.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: آمریکا عمدا به دنبال تحریک کره شمالی است آن هم در شرایطی که شبه جزیره کره به سوی صلح و آشتی پیش می رود.

کیم و ترامپ احتمالا طی ماه جاری یا اوایل ماه آینده دیدار خواهند کرد.

ترامپ اعلام کرده است که زمان و مکان این دیدار تعیین شده است. رئیس جمهور آمریکا معتقد است که منطقه غیرنظامی بین دو کره یک مکان مناسب برای این دیدار خواهد بود. البته سنگاپور نیز یکی از گزینه های احتمالی است.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی به آمریکا هشدار داده است که تمایل پیونگ یانگ برای مذاکره را نشانه ضعف این کشور نداند. وی همچنین از رویکرد آمریکا در ادامه فشار و تهدیدات نظامی علیه کره شمالی انتقاد کرده است. آمریکا بارها اعلام کرده است که تا زمانی که کره شمالی دست از برنامه تسلیحات هسته ای برندارد، فشار و تحریم ادامه خواهد داشت.