۰ نفر

با هدف رقابت تسلیحاتی با چین و روسیه؛

ارائه لایحه بودجه دفاعی ۷۱۷میلیارد دلاری نمایندگان آمریکا

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۵۶
کد خبر: 269119
ارائه لایحه بودجه دفاعی ۷۱۷میلیارد دلاری نمایندگان آمریکا

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه جزئیات مربوط به لایحه سیاست دفاعی ۷۱۷ میلیارد دلاری را با هدف رقابت تسلیحاتی با کشورهای چین و روسیه و توقف موقت فروش تسلیحات به ترکیه ارائه کردند.

به گزارش رویترز، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه جزئیات مربوط به لایحه سیاست دفاعی ۷۱۷ میلیارد دلاری را ارائه کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، این لایحه دربردارنده اقداماتی جهت رقابت تسلیحاتی با کشورهای چین و روسیه و راه حلی برای توقف موقت فروش تسلیحات به ترکیه می شود.

گفتنی است که کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا قرار است هفته آینده در مورد «قانون مجوز دفاع ملی» (NDAA) بحث و مذاکره کند؛ قانونی که میزان بودجه دفاعی را تصویب کرده و روشهایی برای نظارت بر نحوه مصرف این بودجه تعیین می کند.

کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا لایحه مزبور را تا هفته آینده منتشر نخواهد کرد، اما جمهوریخواهانی که ریاست این کمیته را برعهده دارند و همچنین اقلیت دموکرات خلاصه ای از این لایحه را منتشر کرده اند.

در لایحه پیشنهادی برای سال مالی ۲۰۱۹، بندهایی همچون وضع تحریمهای جدید علیه صنایع تسلیحاتی روسیه در واکنش به موارد نقض معاهده و ممنوعیت همکاری نظامی و ارائه بودجه بیشتر برای جنگ سایبری پیش بینی شده است.  

برای مقابله با چین نیز بندهایی جهت ارتقای ظرفیتهای دفاعی تایوان در این لایحه پیش بینی شده است.

گفتنی است که با توجه به انتشار شایعاتی مبنی بر احتمال جاسوسی شرکتهای تولیدکننده تجهیزات مخابراتی از آمریکا، واشنگتن به تازگی به منظور قطع یا کاهش دسترسی شرکتهای فناوری همچون «هوآوی» و «زِد تی ای» به اقتصاد آمریکا، لوایحی وضع کرده است.

این لایحه همچنین از وزارت دفاع آمریکا می خواهد تا در مورد روابط میان واشنگتن- آنکارا به کنگره گزارش دهد و تا زمان تکمیل این گزارش، فروش تجهیزات مهم دفاعی به این کشور را متوقف نماید.

به رغم آنکه ترکیه عضو پیمان نظامی ناتو است، روابط میان آنکارا و واشنگتن رو به تیرگی گراییده است. مقامات ترکیه به رغم حمایت از مبارزه ادعایی آمریکا با گروه تروریستی داعش، بارها بابت حمایت واشنگتن از شبه نظامیان کُرد در سوریه ابراز نگرانی کرده اند.