۰ نفر

افت سهام آمریکایی

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۵۰
کد خبر: 268643
افت سهام آمریکایی

در حالی‌ که با قوت گرفتن احتمال محدودیت‌های جدید آمریکا برای شرکت‌های ارتباطات چین، نگرانی‌ها از بدتر شدن روابط تجاری آمریکا و چین را تشدید کرد، سهام آمریکا افت کرد.

به گزارش رویترز، در پایان معاملات روز چهارشنبه به وقت آمریکا (صبح پنج‌شنبه به وقت تهران)، در حالی‌ که با قوت گرفتن احتمال محدودیت‌های جدید آمریکا برای شرکت‌های ارتباطات چین، نگرانی‌ها از بدتر شدن روابط تجاری آمریکا و چین را تشدید کرد، سهام آمریکا افت کرد؛ این در شرایطی است که پس از این که فدرال‌رزرو در بیانیه سیاست‌گذاری خود، نرخ بهره را دست نخورده باقی گذاشت، شاخص‌های مهم وال‌استریت موقتا رشد کردند، اما با ادامه یافتن معاملات، سودهای خود را از دست دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، با انتشار اخباری از این دست که رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، در نظر دارد فرمانی اجرایی برای محدود کردن فروش تجهیزات چند شرکت‌ ارتباطاتی چینی، در بازار آمریکا، صادر کند، سهام با سرعت بیشتری سقوط کرد.

شاخص صنعتی داوجونز ۱۷۴.۰۷ واحد یا ۰۷۲ درصد افت کرد و به ۲۳۹۲۴.۹۸ واحد رسید.

اس‌اندپی۵۰۰ هم ۱۹.۱۳ واحد یا ۰.۷۲ درصد پایین آمد و به سطح ۲۶۳۵.۶۷ واحد رسید.

کامپوزیت نزدک ۲۹.۸۱ واحد یا ۰.۴۲ درصد از ارزش خود را از دست داد و به ۷۱۰۰.۹۰ واحد رسید.

چشم‌انداز بدتر شدن روابط تجاری چین و آمریکا، طی چند هفته گذشته بر دوش بازارهای سهام آمریکا، سنگینی کرده است.

متیو میسکین، استراتژیست بازار در شرکت سرمایه‌گذاری جان هانکوک در بوستون، می‌گوید: مشکل به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران چند هفته قبل از  شروع مذاکرات و بحث‌های تجاری، بخواهند ریسک‌پذیری خود را افزایش دهند.