۰ نفر

بازارهای وال‌استریت با بازگشت سهام تکنولوژی جهش کرد

۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۲۲
کد خبر: 267289
بازارهای وال‌استریت با بازگشت سهام تکنولوژی جهش کرد

پایان معاملات روز پنج‌شنبه،همزمان با فروکش کردن سود اوراق قرضه آمریکا، بازگشت سهام تکنولوژی و درآمدهای قدرتمند شرکت‌ها، با جهش سهام آمریکا همراه بود.

به گزارش رویترز، در معاملات روز پنج‌شنبه، با فروکش کردن سود اوراق قرضه آمریکا، بازگشت سهام تکنولوژی و درآمدهای قدرتمند شرکت‌ها، سهام آمریکا جهش کرد و هر سه شاخص مهم وال‌استریت ۱ درصد یا بیشتر رشد کردند.

شاخص صنعتی داوجونز ۲۳۸.۴۴ واحد یا ۰.۹۹ درصد بالا آمد و به سطح ۲۴۳۲۲.۲۷ واحد رسید.

اس‌اندپی۵۰۰ توانست ۲۷.۵۵ واحد یا ۱.۰۴ درصد جهش کند و به سطح ۲۶۶۶.۹۵ واحد برسد.

کامپوزیت نزدک ۱۱۴.۹۴ واحد یا ۱.۶۴ درصد جهش کرد و به ۷۱۱۸.۶۸ واحد رسید.

شاخص نزدک که سهام تکنولوژی وزن سنگینی در آن دارند، به روند افت متوالی ۵ روزه خود پایان داد و زیرشاخص تکنولوژی اس‌اندپی۵۰۰ امروز توانست به اولین جلسه سوددهی خود در بین ۶ جلسه اخیر دست پیدا کند.

پس از این که فیس‌بوک توانست به شکل تحسین‌برانگیزی درآمد بالاتر از حد پیش‌بینی شده به دست آورد، سهام آن ۹.۱ درصد جهش کرد. به این ترتیب به نظر می‌رسد نگرانی از افت سهام آن به علت سواستفاده از اطلاعات مصرف‌کنندگان، کاهش یابد.

سهام سازندگان تراشه، ادونس مایکرو دوایسز و کوآلکام، پس از اعلام درآمد بالاتر از پیش‌بینی وال‌استریت، به ترتیب ۱۳.۷ درصد و ۱.۴ درصد جهش کردند و نگرانی‌ها در مورد افت تقاضای تلفن هوشمند را کمرنگ تر کردند.

با هجوم به خرید اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا، سود این اوراق از ۳ درصد پایین آمد.

تا به حال ۴۵ درصد از شرکت‌های تحت شاخص اس‌اندپی، درآمد ربع سالانه خود را اعلام کرده‌اند و از این میان ۷۹.۷ درصد از آنها فراتر از پیش‌بینی‌ها عمل کرده‌اند.

پس از این که آمازون اعلام کرد درآمد ربع اول این شرکت ۴۳ درصد رشد داشته است، سهام آن بیش از ۶ درصد جهش کرد.

هرچند جنرال‌موتورز سودی بالاتر از حد انتظار را گزارش داد، اما پس از این‌که شرکت اعلام کرد تولید خودروهای پیکاپ آن، افت کرده است، ارزش سهام شرکت تنها ۰.۴ درصد بالا رفت.