۰ نفر

سنگاپور هاب عرضه نفت عربستان به آسیا می‌شود

۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۵۷
کد خبر: 267157
سنگاپور هاب عرضه نفت عربستان به آسیا می‌شود

رسانه های آسیایی گزارش دادند: شرکت نفت عربستان سعودی'آرامکو' درصدد است از طریق دفتر نمایندگی خود در سنگاپور عرضه نفت خام و محصولات پالایشگاهی را درشمال و جنوب شرق آسیا آغاز کند.

به گزارش جاکارتا پست، عربستان قصد دارد در فصل سوم سال جاری برنامه عرضه نفت را از طریق دفتر خود در سنگاپور در آسیا اجرایی سازد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، طبق این گزارش، شرکت نفت ملی عربستان اولین دفتر خارجی خود را در سال 2015 در سنگاپور افتتاح کرد تا مرکز فروشی از شرکت مادر اصلی در آسیا باشد.

براین اساس، عربستان درصدد است از طریق عملیاتی کردن این برنامه درآسیا و برنامه های دیگر، فروش نفت خام خود و تولیدات پالایشگاهی اش را تا سقف 6 میلیون بشکه در روز تا سال 2020 افزایش دهد.

آرامکو همچنین قرار است دفتر فروش اروپایی خود را در یکی از کشورهای اروپایی افتتاح کند.

جاکارتا پست به نقل از مسئولان آرامکو عربستان نوشت: هدف از این اقدامات رسیدن به اهداف توسعه فروش نفت خام به میزان 6 میلیون بشکه در روز تا دو سال دیگر است.

عربستان دراین مسیربرنامه هایی را برای جذب شرکت های آمریکایی و کره جنوبی در پروژه های سرمایه گذاری های مشترک بین المللی آرامکو دارد.

طبق این گزارش دفتر اروپایی این شرکت نیز قرار است پس از بررسی های مرتبط در لندن

(انگلیس) و یا ژنو(سوئیس) تا اوایل سال آینده میلادی افتتاح شود.

جاکارتا پست نوشت: آرامکو که اکنون روزانه 4.5 میلیون بشکه در روز نفت خام یا محصولات پالایشگاهی می فروشد درصدد است تا با توسعه پروژه های پالایشگاهی خود این رقم را به 8 تا 10 میلیون بشکه در روز برساند.