۰ نفر

شینهوا: ایران از خروج آمریکا از برجام هراسی ندارد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۶:۳۷
کد خبر: 266505
 شینهوا: ایران از خروج آمریکا از برجام هراسی ندارد

'شینهوا' خبرگزاری رسمی چین گزارش کرد که جمهوری اسلامی ایران از تهدیدهای آمریکا برای خروج از برجام هراسی ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شینهوا نوشت مقام های ایران تاکید دارند ابزارهای لازم را برای مهار آمریکا در اختیار دارند و این کشور در مورد خروج واشنگتن از توافق هسته ای هیچ نگرانی ندارد.

گزارش خبرگزاری رسمی چین حاکی است که از دیدگاه مقام های ارشد جمهوری اسلامی، اقتصاد ایران وابسته به حضور آمریکا در توافق هسته ای نیست تا با خروجش شکننده شود.

تارنمای 'چاینا ارگ' نیز در همین رابطه نوشت ایران از مدت ها قبل خود را برای مقابله با تحولات و از جمله خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته ای آماده کرده است.

این گزارش ادامه می دهد که ایران تهدید کرده است این اقدام آمریکا را بی پاسخ نمی گذارد و اگرچه این کار به همه جوانب ذی ربط لطمه می زند، اما ایران می تواند با تحولات بدرستی و با قدرت مقابله کند.

در گزارش رسانه های چین آمده است که آژانس انرژی اتمی از پیشرفت های فنی در عرصه هسته ای خبر داده است که رونمایی از آنها می تواند آمریکا را شگفت زده کند.

در این گزارش ها خاطر نشان شده است که از جمله اقدامات مقابله جویانه ایران این خواهد بود که می تواند تنها در خلال چهار روز غنی سازی 20 درصدی را شروع کند.

خبرگزاری رسمی چین می نویسد که 'محمد جواد ظریف' وزیر خارجه ایران حتی اعلام کرده است که ایران در صورت خروج آمریکا از برجام آماده است تا فعالیت های هسته ای خود را از سربگیرد.

گزارش تصریح می کند که ایران تغییر در توافقنامه هسته ای را نمی پذیرد و حاضر نیست دوباره بر سر آن مذاکره کند و یا اینکه محدودیت ها و تعهداتی فراتر از آن را قبول کند.

در همین حال وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته در پکن با تاکید بر 'غیر ممکن بودن' بازنگری در برجام، گفت: با همتای چینی خود توافق کردیم که روسیه و چین مقابل هرگونه کارشکنی و خرابکاری آمریکا علیه برجام بایستند.

سرگئی لاوروف در نشست خبری مشترک با وانگ یی همتای چینی خود در پکن گفت: مسکو و پکن اجازه نخواهند داد هیچ کشوری توافق هسته ای با ایران را تخریب کند.

لاوروف و وانگ یی در این نشست خبری بار دیگر بر لزوم حفظ و ادامه حیات این توافق بین المللی تاکید کردند.