۰ نفر

افزایش مشکلات مالی خطوط هوایی" اتحاد"

۳۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۱۳
کد خبر: 265422
افزایش مشکلات مالی خطوط هوایی" اتحاد"

شرکت هواپیمایی اتحاد امارات به دلیل مشکلات مالی فراوان و جلوگیری از زیان بیشتر، تا زمستان مسیرهای پروازی بیشتری را لغو خواهد کرد.

 به گزارش ایندیپندنت، خطوط هوایی اتحاد در نظر دارد به دلیل مشکلات مالی مسیرهای پروازی ابوظبی به پرث در استرالیا، ادینبورگ اسکاتلند، سن فرانسیسکو و دالاس را در آمریکا لغو کند. در ژوئیه ۲۰۱۷ این شرکت مستقر در ابوظبی اعلام کرد زیان خالص یک ساله آن ۱.۸۷ میلیارد دلار بوده است که بیشتر ناشی از محاسبات غلط این شرکت در خرید سهام ایرلاین‌های ناموفق در اروپا بوده است. یکی از این خطوط، " ایر برلین" بود که با وجود تزریق وجوه نقد فروان از جانب خطوط اتحاد ورشکست شد. هم چنین اتحاد صدها میلیون دلار ضرر به خطر سرمایه‌گذاری در شرکت " الیتالیا" متحمل شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، کارشناسان صنعت هوایی هشدار داده‌اند رقیب این شرکت یعنی " امارات" قادر است جای خطوط اتحاد را بگیرد و این در حالی است که قطری‌ها نیز برای تصاحب موقعیت اتحاد بیکار ننشسته‌اند و خطوط هوایی " قطر ایرویز" موفق شده است با اختصاص هواپیماهای ایرباس ۳۸۰ جدید خود به مسیر لندن-پرث مشتریان زیادی را جذب خود کند.

خطوط هوایی اتحاد زمستان گذشته نیز برخی دیگر از مسیرهای خود از جمله پرواز تهران- ابوظبی را به دلیل مشکلات مالی لغو کرده بود.