۰ نفر

انتقال فرصت‌های شغلی بانک آمریکایی از انگلیس به فرانسه

۳۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۳۷
کد خبر: 265391
انتقال فرصت‌های شغلی بانک آمریکایی از انگلیس به فرانسه

بانک آمریکایی "جی پی مورگان" در نظر دارد هنگامی که انگلیس اتحادیه اروپا را ترک کرد، ۲۰۰ فرصت شغلی را از این کشور به فرانسه منتقل کند.

به گزارش رویترز، تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته این خبرگزاری نشان می‌دهد به دلیل تلاش‌های امانوئل مکرون- رئیس جمهور فرانسه- پاریس گوی سبقت را در زمینه مالی از لندن و فرانکفورت ربوده است و به مقصد شماره یک مشاغل حوزه مالی دراروپا تبدیل شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در همین راستا اخیرا نشریه فرانسوی"له اکو" از قول یک منبع آگاه که خواسته است نامش فاش نشود نوشت: دنیل پینتو - از مدیران ارشد بانک جی پی مورگان - در دیدار با فرانسوا ویلروی- رئیس بانک مرکزی فرانسه - در شهر نیویورک از تصمیم این بانک برای انتقال ۲۰۰فرصت شغلی از لندن به پاریس در دوران پسا بریگزیت خبر داده است.

امانوئل ماکرون که خود در گذشته از بانکداران مشهور فرانسه بوده است، به همراه دولت خود دست به اصلاحات اقتصادی و اجتماعی گسترده زده است که هدف آن تطبیق اقتصاد فرانسه با جهان مدرن و جلب بیشتر اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی است. وی با تسهیل قوانین استخدامی، استخدام و اخراج کارکنان را آسان‌تر کرده است، مالیات بر ثروت را کاهش داده است و نرخ مالیات بر درآمد سرمایه‌ای را به نرخ مناسب ۳۰ درصد کاهش داده است.

در ماه ژانویه نیز مکرون دیداری با جیمی دیمن- مدیر عامل این بانک آمریکایی- در کاخ ورسای داشت و در جریان آن دیدار، فرانسه را یکی از قدرتمندترین بازیگران عرصه کسب و کار خوانده بود.